روغن موتور جک S5 اتوماتیک و دستی را از چه روغنی و با چه مشخصاتی بریزیم؟ حجم روغن موتور جک S5 اتوماتیک و دستی چقدر است؟ قیمت خرید روغن جک S5 چقدر است؟ قیمت فیلتر روغن موتور جک S5 چقدر است؟ برای یافتن پاسخ این پرسشها و همچنین کسب اطلاعات کاربردی درباره روغن موتور جک S5 اتوماتیک و دستی، با این مقاله از مجله لیلیمگ همراه شوید.
آشنایی با روغن موتور جک اس 5
خودروی جک اس 5 یا JAC S5 محبوبترین خودروی خانوادهی جک محسوب میشود. پیش از این شما را مشخصات روغن موتور و فیلتر روغن سایر خودروهای خانوادهی جک آشنا کردیم. برای مطالعهی این موارد، میتوانید به مطالب لیلیمگ با عنوان روغن موتور جک توجوی J3، خرید روغن موتور جک J4، فیلتر روغن جک J5 و فیلتر روغن جک S3 مراجعه کنید. در این مطلب نیز ابتدا توضیح مختصری دربارهی مشخصات فنی موتور خودروی جک اس 5 خواهیم داد و بعد شما را با مشخصات روغن موتور مناسب جک اس 5 آشنا میکنیم. پس با ما همراه شوید:
مشخصات فنی خودرو جک اس 5
جک S5، خودروی شاسی بلند چینی است که از سال 1394 توسط کرمان موتور به بازار عرضه میشود. جک S5 به دلیل شباهتهای زیاد از جلو به توسان نسل 2 و محصولات آئودی از عقب و همچنین قدرت بالای موتور، توانست فروش خوبی در بازار داشته باشد. این خودرو با یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربوشارژر و دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک عرضه میشود. استفاده از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری که با توربوشارژر تقویت میشود، باعث شده است که خودروی جک S5 امکان تولید کردن قدرتی معادل 174 اسب بخار و گشتاوری برابر با 265 نیوتن متر داشته باشد. این قدرت با کمک جعبه دنده 6 سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود (منبع). برای کسب اطلاعات بیشتر درباره موتور خودرو جک S5 به جدول زیر مراجعه کنید:
تیپ موتور | HFC4GA3.3D |
نوع موتور | 4 سیلندر توربوشارژ با 16 سوپاپ |
قطر دهانه سیلندر (mm) | 85 |
کورس پیستون (mm) | 88 |
حجم موتور (ml) | 1997 |
حداکثر قدرت موتور (اسب بخار) | 174 |
دور موتور برای حداکثر قدرت (r/min) | 5200 |
حداکثر گشتاور موتور (N.m) | 265 |
دور موتور برای حداکثر گشتاور (r/min) | 2000-4000 |
حداکثر سرعت (km/h) | 180 |
مصرف سوخت ترکیبی (L/100km) | 7.7 |
برای آشنایی بیشتر با خودروی جک S5، شما را به دیدن ویدئوی زیر دعوت میکنیم:
روغن موتور مناسب جک اس 5 چیست؟
روغن موتور مناسب جک اس 5، با توجه به دفترچه راهنمای این خودرو و همچنین بسته به دمای هوا و فصول مختلف، در جدول زیر ارایه شده است:
شاخص روغن موتور | جک اس5 اتومات و دندهای |
---|---|
سطح کیفیت یا شاخص API روغن موتور | API SN و API SM |
ویسکوزیته روغن موتور با استاندارد SAE | هوای گرم و تابستان: SAE 10W-40 هوای خیلی سرد: SAE 5W-30 |
پایه تولید روغن موتور | نیمه سنتتیک یا سنتتیک |
حجم روغن موتور | 5.5 لیتر (با تعویض فیلتر روغن) |
زمان تعویض روغن موتور | هر 5000 کیلومتر یا هر 3 ماه |
در نظر داشته باشید که گرانروی روغن در دمای پایین بسیار زیاد شده و استارت خوردن موتور را با مشکل مواجه میکند. به همین دلیل لطفا برای رانندگی در فصل زمستان از روغنهای مخصوص هوای سرد برای جک S5 استفاده کنید.
توجه: در نظر داشته باشید که مقدار روغن موتور جک اس 5 با تعویض فیلتر روغن برابر با 5.5 لیتر است. در ضمن شما باید همزمان با تعویض روغن موتور، فیلتر روغن جک اس 5 را هم تعویض کنید.
بهترین روغن موتور برای جک S5 را از کدام برند بخریم؟
با توجه به قسمتهای قبل، سطح کیفی روغن موتور جک S5 باید 10W-40 یا 5W-30 با کیفیت SM یا SN باشد. در ضمن حجم روغن جک S5 نیز 5.5 لیتر است. بر این اساس پیشنهاد میکنیم از محصولات زیر برای روغن موتور خودروی خود استفاده کنید:
خرید روغن موتور مناسب جک S5
خرید فیلتر روغن جک S5
زمان مناسب تعویض روغن موتور جک S5 دستی و اتوماتیک
مطابق اعلام سازنده، فیلتر روغن و روغن موتور جک S5 را باید هر 5000 کیلومتر یا هر 3 ماه تعویض کنید. البته در خودروی جک S5 صفر کیلومتر روغن موتور و فیلتر روغن در سرویس اولیه که در کیلومتر 2500 یا 3000 انجام میگیرد، تعویض میشود. همچنین در نظر داشته باشید که مصرف روغن موتور جک S5 به شدت بار وارد آمده بر موتور و دور موتور وابسته است. استفاده از روغن سبک میتواند مصرف روغن را کاهش دهد. همچنین در دورهی آببندی میزان مصرف روغن موتور بالاتر از حد استاندارد است. اما هنگامی که دوره نگهداری اولیه تمام میشود، مصرف روغن باید به حد نرمال برسد.
در کنار توصیههای فوق، توجه به چراغ هشدار فشار روغن هم میتواند برای تشخیص نیاز خودروی جک S5 به روغن موتور راهگشا باشد. هنگامی که فشار روغن به اندازه کافی نیست یا مشکلی در سیستم روانکاری موتور جک S5 وجود دارد، چراغ هشدار فشار روغن موتور روشن میشود. البته در شرایط عادی و با قرار گرفتن سوییچ خودرو در وضعیت ON، چراغ نشانگر روشن شده و با به کار افتادن موتور، چراغ خاموش میشود. اما اگر با به کار افتادن موتور، چراغ همچنان روشن بماند یا در هنگام رانندگی همچنان روشن باشد، به این معناست که میزان روغن به اندازه کافی نیست و یا نقص دیگری در موتور خودرو جک S5 وجود دارد. در چنین شرایطی برای اطمینان، خودرو را در کناری متوقف کرده، موتور را خاموش و چند دقیقه صبر کنید. سپس مقدار روغن موتور جک S5 را بررسی کنید. اگر کافی نبود، به میزان لازم روغن اضافه کرده و موتور را روشن کنید (برای آشنایی با روش کنترل و اضافه کردن روغن موتور جک S5، قسمت بعدی را مطالعه کنید). اگر چراغ بعد از 10 ثانیه خاموش نشد، موتور را خاموش کرده و با نمایندگیهای مجاز شرکت کرمان موتور تماس بگیرید.
توجه: روشن نگه داشتن موتور خودرو جک S5 در وضعیتی که چراغ هشدار روغن روشن است، میتواند به سرعت به موتور آسیب بزند.
توجه: اگر خودروی در حال حرکت با چراغ قرمز مواجه شده و دور موتور به شدت کند گردد، چراغ نشانگر فشار روغن موتور ممکن است لحظهای روشن و به سرعت خاموش شود که نشان دهندهی مشکلی نیست. همچنین چراغ نشانگر گاه به گاه به علت ترمز ناگهانی روشن و خاموش میشود که این امر طبیعی است.
کنترل مقدار روغن موتور جک S5 اتوماتیک و دستی
مصرف شدن روغن موتور امری طبیعی است. طبق استاندارد بینالمللی، نسبت مصرف روغن به مصرف سوخت باید 0.3 درصد باشد. بنابراین به طور مرتب سطح روغن موتور جک S5 را کنترل کنید. بهترین وقت برای این کار، در هر نوبت سوختگیری یا پیش از سفرهای طولانی میباشد. برای اندازهگیری دقیق سطح روغن موتور جک S5، باید خورو را روشن کرده تا موتور به دمای کاری برسد. سپس موتور را خاموش کرده و تا خنک شدن موتور صبر کنید. همچنین برای اندازهگیری سطح روغن موتور جک S5، باید خودرو را روی سطحی صاف متوقف کنید. بعد سوییچ را در وضعیت خاموش قرار داده و 5 دقیقه صبر کنید تا روغن به مخزن خود بازگردد. سپس گیج اندازهگیری روغن موتور را برداشته، با یک دستمال تمیز آن را پاک کرده و دوباره به مخزن روغن وارد کنید. سپس میله را مجددا بیرون آورده و سطح روغن را بررسی کنید. سطح روغن موتور باید بین MAX و MIN قرار داشته باشد.
اگر سطح روغن پایینتر از MIN بود، به میزان لازم روغن اضافه کنید. البته در نظر داشته باشید که تحت هیچ شرایطی سطح روغن موتور نباید از MAX بالاتر رود. در غیر این صورت روغن از طریق دریچههای هوا به مخزن میللنگ مکیده شده، از سیستم اگزوز عبور کرده و وارد هوا میشود. به علاوه ممکن است روغن درون تمیزکنندهی کاتالیستی سوخته و به آن آسیب بزند. بعد از افزودن روغن، درپوش مخزن را بسته و سفت کنید و گیج اندازهگیری را در جای خود قرار دهید. در غیر این صورت ممکن است با حرکت خودرو، روغن از مخزن خود به بیرون پاشیده و موجب آتشسوزی شود.
توجه: اگر دستهایتان تصادفا به روغن موتور آغشته شد، آنها را با دقت بشویید.
سخن پایانی درباره روغن موتور جک اس 5
در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره روغن موتور مناسب برای جک اس۵ و قیمت روغن موتور جک اس 5 به شما ارایه دهیم. در پایان از شما خواهش میکنیم تا تجربیات ارزشمند خود درباره روغن موتور جک اس 5 را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید و به این پرسش پاسخ دهید که شما برای خودروی جک اس 5 خود از کدام برند روغن موتور استفاده میکنید؟
سلام،هیچکدوم از علائم کم کردن روغن رومشاهده نکردم تو ماشین ،نه دود، نه بخار بیش از حد، نه ریزش روغن، ماشین S5 مدل ۹۸، هشتاد کارکرد،،،،، علت چیه که گیج روغن هر دو یا سه هفته دو تا نقطه میاد پایینتر؟؟؟؟و روی ماکسیمم نیست؟
سلام دوست عزیز
در مورد سوال شما، حتماً توضیحاتی در مورد راهحلها و روشهای چک کردن کاهش روغن ارائه میدم تا خودتون بتونید بهتر مشکل رو شناسایی کنید. در ادامه، به شما چند راهحل کاربردی میگم که میتونید برای چک کردن سطح روغن و اطمینان از صحت عملکرد موتور انجام بدید:
1. چک کردن سطح روغن بهطور منظم
مراحل چک کردن روغن:
موتور رو خاموش کنید و بذارید که موتور سرد بشه (حداقل 5 دقیقه بعد از خاموش کردن موتور).
گیج روغن رو از داخل موتور خارج کنید و با یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی، روغنهای اضافی رو از روی گیج پاک کنید.
گیج رو دوباره داخل لوله وارد کنید و با دقت بیرون بکشید. حالا میتونید سطح روغن رو مشاهده کنید.
اگر سطح روغن بین دو علامت “Min” و “Max” بود، خوبه. اگر زیر “Min” بود، به معنی کمبود روغن است و نیاز به افزودن روغن دارید.
اگر سطح روغن خیلی پایینتر از این دو علامت بود، نشانهای از مصرف یا نشت روغن است.
2. بررسی علائم دود در اگزوز
اگر خودروی شما دود زیاد از اگزوز تولید میکنه یا بخار سفید مشاهده میکنید، ممکنه روغن وارد محفظه احتراق شده و در حال سوختن باشه. این مسئله معمولاً ناشی از خرابی رینگ پیستونها یا سوپاپهاست. برای بررسی:
در هنگام شروع به حرکت یا زمانی که موتور سرد است، به اگزوز نگاه کنید.
اگر دود سفید یا آبی رنگ مشاهده کردید، احتمالاً روغن به داخل محفظه احتراق وارد میشود.
3. بررسی احتمال نشت روغن
گاهی اوقات کاهش سطح روغن به دلیل نشت روغن از موتور اتفاق میافته که ممکنه به راحتی دیده نشه. برای بررسی نشت روغن:
ماشین رو روی سطح صاف پارک کنید.
بعد از چند روز، زیر خودرو رو بررسی کنید تا لکههای روغن مشاهده بشه.
اگر لکه روغن پیدا کردید، ممکنه اتصالات یا واشرهای موتور دچار مشکل شده باشه.
4. بررسی کیفیت و نوع روغن
اگر از روغنهای غیر استاندارد یا قدیمی استفاده میکنید، ممکنه این باعث تبخیر روغن بشه. بنابراین:
حتماً روغن مورد استفاده رو مطابق با مشخصات فنی و توصیههای سازنده خودرو انتخاب کنید.
روغن رو بهطور منظم تعویض کنید (معمولاً هر 5,000 تا 10,000 کیلومتر یا طبق دستور سازنده).
5. رانندگی در شرایط مناسب
موتورهای احتراق داخلی در شرایط رانندگی شهری و ترافیک سنگین بیشتر روغن مصرف میکنند. برای کاهش مصرف روغن:
تلاش کنید که بیشتر در جادههای بلند و با سرعت ثابت رانندگی کنید.
از رانندگی در ترافیکهای سنگین که باعث دمای بالای موتور میشه، اجتناب کنید.
6. اگر سطح روغن پایین میاد، روغن مناسب اضافه کنید
اگر متوجه شدید که سطح روغن شما پایینتر از حد معمول رفته:
روغن موتور مطابق با مشخصات خودروی خودتون رو تهیه کنید.
روغن رو با دقت اضافه کنید تا سطح روغن به مقدار مناسب برسه (بین علامت “Min” و “Max”).
7. بررسی وضعیت رینگها و سوپاپها (در صورت نیاز)
اگر روغن بهطور مداوم کم میشود و علائم دیگری مثل دود در اگزوز هم مشاهده میکنید، باید موتور رو به طور کامل بررسی کنید. این شامل بررسی رینگهای پیستون و سوپاپها است. برای این کار، بهترین کار مراجعه به یک تعمیرکار متخصصه تا موتور رو بازبینی و تعمیرات لازم رو انجام بده.
نتیجهگیری:
اگر روغن شما کم میشود اما علائم مشهودی مثل دود یا بخار وجود نداره، ابتدا سطح روغن رو بهطور منظم چک کنید، گیج روغن رو تمیز کنید و بررسی کنید که آیا نشت یا تبخیر روغن وجود داره. اگر کاهش سطح روغن همچنان ادامه داشت یا بیشتر شد، بهتره که خودرو رو به یک تعمیرکار متخصص برای بررسی دقیقتر موتور ببرید.
امیدوارم این راهحلها به شما کمک کنه تا بهتر بتونید مشکل رو شناسایی کنید و در صورت نیاز، اقدام مناسب رو انجام بدید.
موفق باشید!
سلام
جک اس۵ اتومات دارم، زمانی که موتور سرده استارت میزنم موتور لرزش شدید داره، وایر وشمعهارو عوض کردم،سوزن انژکتورهاهم شسته شده ،امامشکل برطرف نشده، لطفا راهنمایی بفرمایید
سلام دوست عزیز،
لرزش موتور جک S5 اتومات در حالت سرد میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. با توجه به اینکه وایرها و شمعها را تعویض کردهاید و سوزن انژکتورها را نیز شستهاید، چند مورد دیگر برای بررسی پیشنهاد میشود:
1. واشر منیفولد هوا
• خرابی یا نشتی واشر منیفولد هوا یکی از دلایل شایع این مشکل است. اگر واشر منیفولد دچار ترک یا نشتی شود، هوای اضافی وارد سیستم احتراق شده و نسبت هوا به سوخت را مختل میکند. این موضوع بهویژه در حالت سرد موتور باعث لرزش شدید میشود.
اقدام پیشنهادی:
• با بررسی دقیق واشر منیفولد هوا توسط مکانیک ماهر، از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. در صورت وجود نشتی، تعویض واشر مشکل را برطرف خواهد کرد.
2. عملکرد استپر موتور یا سنسور دریچه گاز
• استپر موتور یا سنسور دریچه گاز (TPS) وظیفه کنترل دور موتور در حالت آرامش را دارند. خرابی یا عملکرد نادرست این قطعات میتواند باعث لرزش موتور در زمان استارت سرد شود.
اقدام پیشنهادی:
• استپر موتور و سنسور دریچه گاز را بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کنید.
3. سنسور دمای آب (ECT)
• سنسور دمای آب، اطلاعات دمای موتور را به ECU ارسال میکند. اگر این سنسور خراب باشد، ECU نمیتواند مخلوط سوخت و هوا را به درستی تنظیم کند، که این موضوع میتواند در حالت سرد باعث لرزش موتور شود.
اقدام پیشنهادی:
• با دیاگ زدن خودرو، عملکرد سنسور دمای آب را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
4. بررسی کمپرس سیلندرها
• در برخی موارد، افت کمپرس در یکی از سیلندرها، بهویژه در زمان سرد بودن موتور، باعث لرزش میشود.
اقدام پیشنهادی:
• کمپرس موتور را با ابزار مخصوص بررسی کنید. اگر یکی از سیلندرها کمپرس پایینتری دارد، ممکن است نیاز به تعمیر باشد (مثلاً تعویض واشر سرسیلندر یا رینگ پیستون).
5. دیگر عوامل ممکن:
• نشتی یا گرفتگی در سیستم سوخترسانی: مسیر سوخت را بررسی کنید و از سلامت پمپ بنزین و رگلاتور فشار سوخت مطمئن شوید.
• خرابی دستهموتور: گاهی خرابی دستهموتور میتواند لرزش را شدیدتر کند.
پیشنهاد کلی:
با توجه به موارد گفتهشده، ابتدا از سلامت واشر منیفولد هوا اطمینان حاصل کنید، زیرا این قطعه یکی از دلایل رایج لرزش موتور در جک S5 است. سپس با دیاگ زدن، عملکرد سنسورها و دیگر سیستمها را بررسی کنید. اگر مشکل همچنان پابرجا بود، کمپرس موتور را نیز چک کنید.
در صورت نیاز، مراجعه به مکانیک متخصص و مطمئن میتواند مشکل شما را دقیقتر مشخص و برطرف کند. موفق باشید!
سلام خوب هستین من ی جک اس فایو مدل۱۴۰۱دارم امروز بعداز یک ماه روشن کردم که دیدم از زیرماشین داره روغن میریزه ماشین روخاموش کردم روغن ریزی قطع شد ولی باز روشن کردم باز روغن ریخت .مشکلش چیه؟؟
سلام دوست عزیز،
امیدوارم حالتون خوب باشه. مشکلی که گفتید روغن از زیر ماشین جک S5 مدل ۱۴۰۱ شما هنگام روشن کردن ماشین نشت میکند، ممکن است به دلایل مختلفی باشد. در ادامه چند احتمال رایج را با توضیحات بررسی میکنیم تا بهتر متوجه مشکل شوید:
1. واشر کارتل یا پیچ تخلیه روغن
اگر واشر کارتل (محفظه روغن) یا پیچ تخلیه روغن به درستی سفت نشده باشد یا آسیب دیده باشد، ممکن است روغن هنگام روشن شدن موتور نشتی کند.
توصیه: یک تعمیرکار بررسی کند که آیا این قطعات سالم و بدون آسیب هستند.
2. آسیب به کارتل یا سوراخ شدن آن
اگر کارتل ماشین ضربه خورده باشد (مثلاً روی دستانداز یا سنگی افتاده باشد)، ممکن است سوراخ شود و روغن از آن نشت کند.
توصیه: کارتل را برای وجود ترک یا سوراخ بررسی کنید.
3. نشتی از واشرهای موتور
واشر سرسیلندر، واشر اویل پمپ، یا واشرهای دیگر در صورت کهنه شدن یا نصب اشتباه میتوانند باعث روغنریزی شوند، مخصوصاً وقتی موتور روشن است و روغن تحت فشار قرار میگیرد.
توصیه: یک بررسی دقیق انجام شود تا محل دقیق نشتی مشخص شود.
4. مشکل در فیلتر روغن
اگر فیلتر روغن درست نصب نشده باشد یا واشر آن فرسوده شده باشد، ممکن است باعث نشتی روغن شود.
توصیه: فیلتر روغن و محل نصب آن بررسی شود.
5. زیادی یا کمی بودن سطح روغن
اگر سطح روغن در موتور بیش از حد پر باشد یا بیش از حد کم شده باشد، ممکن است در هنگام روشن شدن موتور روغن نشت کند.
توصیه: سطح روغن را با گیج مخصوص بررسی کنید.
چطور مشکل را سریعتر پیدا کنیم؟
محل دقیق نشتی را بررسی کنید: ماشین را در محلی خشک روشن کنید و ببینید روغن دقیقاً از کجا نشت میکند.
نوع روغن را بررسی کنید: اگر روغن ماشین کهنه شده یا تغییر رنگ داده باشد، ممکن است به خاطر فشار زیاد در سیستم روغنریزی ایجاد شود.
پیشنهاد آخر:
حتماً ماشین را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید. در چنین مواردی، توقف طولانی و رانندگی بدون رفع مشکل میتواند به قطعات دیگر موتور آسیب برساند. اگر سوالی داشتید، حتماً دوباره مطرح کنید. موفق باشید!
سلام من جک اس فایو دارم وقتی هوا کمی سرد میشه بعضی اوقات صبح وقتی استارت میزنم موتور شروع له لرزش کرده و یکم دود سیاه از اگزوز خارج میشه و چراغ چک روشن میشه بعدش کم کم کم میشه و موتور چند دقیقه یکبار تکون میخوره شمع و وایر هم عوض نکردم مشکل از چی میتونه باشه
سلام دوست عزیز،
این علائمی که اشاره کردید معمولاً میتواند نشاندهنده چند مشکل رایج باشد. قبل از هر چیز، توصیه میکنم ابتدا شمعها و وایرها را بررسی کنید. اگر مدت زیادی است که آنها را تعویض نکردهاید، ممکن است جرقهزنی درست انجام نشود و در نتیجه موتور بهخوبی کار نکند، بهخصوص در هوای سرد.
اگر شمع و وایرها سالم هستند، یک احتمال دیگر این است که سیستم سوخترسانی شما دچار گرفتگی یا اختلال شده باشد. این موضوع میتواند باعث ایجاد دود سیاه و لرزش موتور در هنگام استارت شود. در این حالت، بهتر است فیلتر سوخت را بررسی کرده و در صورت نیاز تعویض کنید. همچنین انژکتورها را نیز بررسی و در صورت لزوم تمیز کنید.
از آنجایی که چراغ چک موتور هم روشن میشود، بهتر است خطاهای موجود در کامپیوتر خودرو (ECU) را با دستگاه دیاگ بخوانید. این کار به شما کمک میکند دقیقتر متوجه شوید که مشکل از کجا سرچشمه میگیرد. خطاهای رایجی که ممکن است مشاهده کنید شامل مواردی مانند مشکل در سنسور اکسیژن، سنسور MAP، یا سیستم تهویه کارتر (PCV) هستند.
به طور خلاصه، مراحل زیر را پیشنهاد میکنم:
بررسی و در صورت لزوم تعویض شمعها و وایرها.
بررسی سیستم سوخترسانی، شامل تمیز کردن انژکتورها و تعویض فیلتر سوخت.
خواندن کدهای خطا با دستگاه دیاگ برای شناسایی دقیق علت چراغ چک.
اطمینان از استفاده از روغن موتور مناسب، زیرا انتخاب روغن نادرست میتواند در عملکرد موتور در هوای سرد تأثیرگذار باشد.
امیدوارم این توضیحات به شما کمک کند تا مشکل را سریعتر و مؤثرتر برطرف کنید. موفق باشید!
سلام دوستان میگم تازگیا متوجه شدم ماشینم روغن کم میکنه یعنی تقریبا هر دو سه هزارتا حدود نیم لیتر و یا کمی بیشتر کم میکنه موتور کمپرس اصلا نداره روغن ریزی هم نداره ماشین دود هم نمیکنه موتورم خیلی سرحاله مال چی میتونه باشه ماشین اس ۵ اتو مدل ۹۶ کارکرد ۸۰ هزار
سلام
دوست عزیز
پیشنهاد می کنیم در اولین قدم اینترکولر چک بشود که اگر داخلش روغن باشد در نتیجه توربو خراب شده است و روغن رد میکند.
همچنین منبع انبساط را نگاه کنید اگر داخلش روغن بود یعنی اویل ماژولت سوراخ شده است.
در هرصورت این موارد جهت اطلاع شما و کمک به عیب یابی بهتر خودروی شما بنابر تجارب فنی مطرح می شود ولی در نهایت از مکانیک کار مجرب و منصف برای پیدا کردن مشکل و رفع عیب کمک بگیرید.
سلام دوست من
متاسفانه روغنها اکثرا تقلبی میباشد و بر اثر حرارت بالای موتور،روغن تبخیر میشود، خودرو بنده و خیلی از دوستان هم همین مسئلرو در مورد کم کردن روغن دارند، اصلا نگران نباشید ، موتور خودرو ایرادی پیدا نکرده است
سلام دوست عزیز،
ممنون که تجربیاتتون رو به اشتراک گذاشتید. مشکلی که اشاره کردید، یعنی کاهش سطح روغن موتور، میتونه ناشی از چند عامل باشه که توضیحات بیشتری برای درک بهتر و پیشگیری از این اتفاق براتون ارائه میدم.
1. کیفیت روغن موتور:
همونطور که گفتید، یکی از مشکلات رایج در بازار، وجود روغنهای تقلبی و بیکیفیت هست. روغنهای تقلبی معمولاً نقطه تبخیر پایینتری دارن و در دمای بالای موتور به سرعت بخار میشن. برای جلوگیری از این مشکل:
از برندهای معتبر و فروشگاههای قابل اعتماد خرید کنید.
حتماً به بستهبندی روغن توجه کنید و نشانههای تقلبی بودن مثل کیفیت پایین چاپ یا عدم تطابق شماره سریال رو بررسی کنید.
2. دمای بالای موتور:
حرارت بالا در موتور میتونه تبخیر روغن رو تشدید کنه. برای کنترل این موضوع:
وضعیت سیستم خنککننده رو چک کنید. مطمئن بشید که رادیاتور، ترموستات، و مایع خنککننده بهدرستی کار میکنن.
در رانندگیهای طولانیمدت یا در ترافیک سنگین، تلاش کنید دور موتور رو در محدوده مناسب نگه دارید.
3. مصرف طبیعی روغن:
بعضی از موتورهای خودرو، بهطور طبیعی مقداری روغن مصرف میکنن، مخصوصاً در خودروهای توربوشارژ مثل جک S5. اگر میزان مصرف روغن در حد معقول (مثلاً 0.5 لیتر در هر 5000 کیلومتر) باشه، جای نگرانی نیست.
4. نشتی روغن:
حتماً بررسی کنید که نشتی روغن وجود نداشته باشه. حتی نشتیهای کوچک هم میتونن به مرور زمان باعث کاهش سطح روغن بشن. اگر کف موتور یا اطراف پیچ کارتل روغن اثری از روغن دیدید، ممکنه واشرها یا آببندیها نیاز به تعویض داشته باشن.
5. عملکرد موتور:
با اینکه شما مطمئنید موتور مشکلی نداره، اگر کاهش سطح روغن بیش از حد معمول باشه، پیشنهاد میکنم موارد زیر رو هم بررسی کنید:
سوختن روغن در محفظه احتراق: اگر دود آبی از اگزوز خارج میشه، ممکنه روغن وارد محفظه احتراق بشه.
آسیب به رینگهای پیستون یا سوپاپها: این مشکل میتونه به مصرف بیشتر روغن منجر بشه.
راهکار نهایی:
هر 1000 کیلومتر، سطح روغن رو چک کنید. اگر همچنان کاهش غیرعادی داشت، به مکانیک متخصص مراجعه کنید.
از روغن موتورهایی با ویسکوزیته مناسب مثل 10W-40 که استاندارد ACEA A3/B4 یا API SN رو دارند استفاده کنید.
امیدوارم توضیحاتم کمککننده باشه. اگر سوال دیگهای دارید، خوشحال میشم کمک کنم!
با سلام. جک اس5 اتومات مدل 1396 دارم که حدود یکساله استفاده میکنم.
در هنگام حرکت دنده درایو هرز گاز مختصری دارد.
دلیل چه میتواند باشد و چاره چیست؟
بسیار متشکرم
سلام دوست عزیز،
مشکل هرز گاز در دنده درایو معمولاً به یکی از موارد زیر مرتبط است. برای تشخیص و رفع مشکل، به این نکات توجه کنید:
________________________________________
۱. سطح و کیفیت روغن گیربکس
• سطح روغن گیربکس اتوماتیک: ممکن است کم شده باشد. حتماً سطح روغن را بررسی کنید (در دفترچه راهنما نحوه چک کردن توضیح داده شده است).
• کیفیت روغن: اگر روغن گیربکس شما فرسوده یا آلوده شده باشد، میتواند باعث عملکرد نامناسب گیربکس شود. توصیه میشود روغن گیربکس را طبق زمانبندی مشخص تعویض کنید. روغن مناسب برای جک S5 معمولاً ATF-SP4 یا معادل آن است.
________________________________________
۲. مشکل در سیستم کلاچ گیربکس اتوماتیک
• در گیربکسهای اتوماتیک، سیستم کلاچ داخلی میتواند به مرور زمان دچار فرسایش شود. این فرسایش ممکن است باعث لغزش یا هرز گاز هنگام تعویض دنده شود. اگر روغن تعویض شده و همچنان مشکل دارید، احتمالاً نیاز به بازبینی کلاچ داخلی گیربکس دارید.
________________________________________
۳. وجود خطا در سنسورهای گیربکس
• سنسورهای مربوط به سرعت و موقعیت دنده ممکن است به درستی کار نکنند. این سنسورها عملکرد گیربکس را کنترل میکنند و خرابی آنها میتواند باعث بروز مشکل شود. بهتر است خودرو را با دستگاه دیاگ بررسی کنید تا کدهای خطای احتمالی شناسایی شوند.
________________________________________
۴. عدم تنظیم دقیق ECU گیربکس
• در برخی مواقع، ECU (کامپیوتر گیربکس) نیاز به بروزرسانی یا ریست دارد. اگر گیربکس شما به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است هرز گاز را تجربه کنید. این کار باید توسط مکانیک متخصص انجام شود.
________________________________________
توصیهها برای رفع مشکل
1. بررسی روغن گیربکس:
o سطح روغن و کیفیت آن را چک کنید. در صورت نیاز روغن را تعویض کنید.
2. دیاگ تخصصی:
o خودرو را با دستگاه دیاگ بررسی کنید تا مشکلات احتمالی سنسورها یا سیستم الکترونیکی شناسایی شود.
3. مراجعه به تعمیرکار متخصص:
o اگر مشکل همچنان باقی بود، به یک تعمیرکار متخصص گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید. احتمالاً نیاز به بازبینی و تنظیمات سیستم داخلی گیربکس دارید.
________________________________________
نکته پایانی
رفع هرز گاز در گیربکس اتوماتیک در مراحل اولیه معمولاً با تعویض روغن یا تنظیمات ساده قابل حل است. اگر مشکل طولانیمدت ادامه پیدا کند، ممکن است هزینه بیشتری برای تعمیرات تخصصی نیاز باشد.
امیدواریم این توضیحات به شما کمک کند!
سلام… لاستیک های ماشین فابریک خودشه جی تی. آیا بعد از 5 سال باید عوض شه هنوز خیلی صاف نشده… ممنون
سلام دوست عزیز،
سؤال خیلی خوبی پرسیدید! درسته که لاستیکهای ماشینتون هنوز ظاهراً صاف نشده، اما بعد از 5 سال حتماً باید تعویض بشن.
حالا چرا؟
ببینید، لاستیک فقط اون قسمتی نیست که با زمین تماس داره و ما میبینیم. یه بخش داخلی هم داره که از مواد خاصی تشکیل شده. این مواد به مرور زمان، حتی اگه لاستیک زیاد استفاده نشده باشه، خاصیت خودشون رو از دست میدن و شکننده میشن.
درسته که ممکنه آج لاستیک شما هنوز خوب به نظر برسه، اما این فقط ظاهر قضیه هست. مواد داخلی لاستیک فرسوده شده و دیگه اون چسبندگی و انعطافپذیری لازم رو برای رانندگی ایمن نداره.
حالا چه مشکلاتی ممکنه پیش بیاد اگه لاستیکهای فرسوده رو عوض نکنید؟
ترکیدن لاستیک: لاستیکهای فرسوده در برابر گرما و فشار حساستر هستند و احتمال ترکیدنشون، مخصوصاً توی سرعتهای بالا یا توی جادههای گرم خیلی بیشتره.
کاهش چسبندگی: لاستیکهای کهنه چسبندگی کمتری به زمین دارند، مخصوصاً توی جادههای خیس یا لغزنده. این موضوع میتونه باعث لغزش ماشین و از دست رفتن کنترل اون بشه.
افزایش مسافت ترمز: با لاستیکهای فرسوده، ماشین شما برای توقف کامل به مسافت بیشتری نیاز داره. این یعنی احتمال تصادف بیشتر میشه.
عدم تعادل و لرزش: لاستیکهای کهنه ممکنه باعث لرزش ماشین و عدم تعادل اون بشن، مخصوصاً توی سرعتهای بالا.
آسیب به جلوبندی: لاستیکهای فرسوده میتونن به جلوبندی ماشین هم آسیب بزنن، چون فشار بیشتری به اون وارد میکنن.
بنابراین، تاریخ انقضای لاستیک خیلی مهمه، حتی اگه ظاهرش خوب باشه. روی دیواره لاستیکها یه عدد چهار رقمی حک شده که دو رقم اول هفته و دو رقم آخر سال تولید لاستیک رو نشون میده. مثلاً اگه نوشته باشه “2018”، یعنی لاستیک توی هفته بیستم سال 2018 تولید شده.
بهتره به این عدد توجه کنید و حداکثر 5 سال بعد از تاریخ تولید، حتی اگه آج لاستیک هنوز خوب به نظر میرسه، حتماً لاستیکها رو عوض کنید.
یادتون باشه که لاستیکها تنها نقطه تماس ماشین شما با زمین هستن و نقش خیلی مهمی توی ایمنی شما و سرنشینان دارند. پس توی این مورد اصلاً ریسک نکنید و حتماً لاستیکهای ماشینتون رو به موقع عوض کنید.
امیدوارم این توضیحات کامل و مفید بوده باشه. رانندگی ایمن و لذتبخشی رو براتون آرزو میکنم!
سلام
خودرو جک s5 من چراغ تنظیم بادش روشنه. چندین بار هم تنظیم باد زدم بازم خاموش نمیشه. اگه ممکنه راهنمایی کنید.
سلام دوست عزیز
چراغ تنظیم باد لاستیک (TPMS) یکی از سیستمهای ایمنی خودرو هست که وقتی مشکلی در باد لاستیکها وجود داشته باشه، روشن میشه. با توجه به اینکه شما چندین بار باد لاستیکها رو تنظیم کردید و همچنان چراغ خاموش نمیشه، احتمال وجود مشکل در سیستم یا سنسورهای مرتبط زیاده. در ادامه توضیحات کامل و راهنماییهای لازم رو ارائه میکنم:
1. بررسی اولیه باد لاستیکها
ابتدا مطمئن بشید که باد لاستیکها دقیقاً طبق فشار استاندارد توصیهشده در دفترچه راهنمای جک S5 تنظیم شده باشه. فشار باد لاستیکها بسته به فصل (گرم یا سرد) ممکنه تغییر کنه، پس حتماً در حالت سرد لاستیکها (وقتی خودرو چند ساعت خاموش بوده) فشار رو چک کنید.
2. احتمال خرابی یا تخلیه باتری سنسور فشار باد
در خودروهای چینی مثل جک S5، سنسورهای فشار باد روی رینگ لاستیک قرار دارن و برای ارسال اطلاعات از باتری داخلی استفاده میکنن. اگر عمر باتری سنسور تموم شده باشه (معمولاً 5-7 سال)، ممکنه چراغ تنظیم باد روشن بمونه.
✅ راهحل:
باتری سنسورها رو بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید.
این کار معمولاً توسط آپاراتیهای حرفهای یا نمایندگی انجام میشه.
3. ریست کردن سیستم TPMS
گاهی اوقات نیاز هست که بعد از تنظیم باد، سیستم TPMS ریست بشه تا چراغ خاموش بشه.
✅ روش ریست کردن:
دکمه TPMS رو (معمولاً در قسمت داشبورد یا کنار فرمان) نگه دارید تا چراغ شروع به چشمک زدن کنه.
خودرو رو خاموش و روشن کنید. اگر چراغ خاموش نشد، ممکنه مشکل نرمافزاری یا سختافزاری وجود داشته باشه.
4. احتمال خرابی خود سنسور یا سیستم مرکزی
اگر موارد بالا جواب نداد، ممکنه یکی از سنسورها خراب شده باشه یا سیستم مرکزی TPMS دچار مشکل شده باشه.
راهحل:
خودرو رو به یک تعمیرکار مجرب یا نمایندگی معتبر نشون بدید تا سنسورها و سیستم مرکزی با دستگاه دیاگ چک بشه.
توصیه کلی:
اگر مشکل صرفاً از باتری یا سنسور باشه، هزینه تعمیر یا تعویض نسبتاً منطقی خواهد بود. اما اگر این مشکل رو نادیده بگیرید، ممکنه در مواقع حساس (مثل پنچر شدن لاستیک) متوجه افت فشار نشید که خطرناکه.
عالی بودند انشاالله همیشه در پناه حق باشید
سلام دوست عزیز
خوشحالم که از فعالیت ما راضی هستید.
ممنونم از انرژی خوب و محبت شما
سلام خسته نباشید . ماشین من اتومات هست و ۱۸ تا کاره ، نیازی هست که خنک کننده گیربکس چک شود ؟ یا باید منتظر کیلومتر خاصی باشم یا زمان خاصی داره ؟ یا نشونه خاصی داره ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام
دوست عزیز
بسته به شرایط خودرو از نظر مدل بایستی خنک کن گیربکس به علت احتمال سوراخ شدن هر دو سال تا 3 سال یکبار نسبت به تعویض آن اقدام نمایید زیرا خرابی و سوراخ شدن آن معمولا از قبل و حتی با بازدید هم مشخص نمی شود.
سوراخ شدن خنک کن گیربکس می تواند باعث ترکیب آب و روغن و خرابی گیربکس خودرو شود که هزینه و دردسر زیادی تحمیل میکند.
همچنین نسبت به تعویض آب رادیاتور ترجیحا سالیانه اقدام نمایید و با کولانت 50 -50 کاسپین که معمولا توسط شرکت و نمایندگی ها معرفی میشود اقدام فرمایید.
توصیه می کنیم جهت مشورت بیشتر با نمایندگی های مجاز کرمان موتور مشورت نمایید تا از تجربه آنها استفاده نمایید همچنین گارانتی خودروی شما در صورت وجود حفظ شود.
سلام خیلی خیلی کارتون درسته . ممنون از حوصله و دقت و وقتی که گذاشتین برای پاسخگویی این همه سوال. سالم و موفق باشید.
سلام دوست عزیز
خوشحالم که از فعالیت ما راضی هستید.
ممنونم از انرژی خوب و محبت شما
سلام.من جک اس ۵ دنده دارم…روغن مگلوب 10/40
S.n ریختم…از نظر شما موردی نداره و مناسب هست؟
سلام دوست عزیز،
با توجه به اینکه شما از روغن موتور مگلوب 10W-40 مدل SN استفاده کردید، باید بگم که این روغن برای بسیاری از خودروها مناسب است و به طور کلی مشکلی ایجاد نمیکند، به شرطی که مشخصات فنی خودرو شما با این روغن سازگار باشد.
اما برای جک S5، بهترین انتخاب روغن موتور باید با توجه به شرایط خاص موتور خودرو و توصیههای سازنده انتخاب شود. جک S5 معمولاً برای استفاده از روغنهای با استاندارد API SN و ویسکوزیته 10W-40 مناسب است، بنابراین این روغن انتخاب خوبی است، البته بهتر است در نظر داشته باشید که:
میزان مصرف روغن: اگر خودرو شما مصرف روغن بالایی دارد، ممکن است به روغنی با فرمولاسیون خاص یا ویسکوزیته متفاوت نیاز داشته باشید.
توصیههای کارخانه سازنده: همیشه بهتر است به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید تا از روغنهای توصیه شده برای شرایط خاص موتور خودرو مطمئن شوید.
در کل، اگر روغن مگلوب مطابق با استانداردهای توصیه شده است، نباید مشکلی پیش بیاید. امیدوارم این اطلاعات به شما کمک کند!
سلام روغن الف -10-40 – sl برای جک s5 مناسب است ؟ اگه راهنمایی کنین ممنون میشم
سلام دوست عزیز
بله، مناسب است. البته دقت کنید که روغن اصل خریداری کنید.
باسلام و ادب و تشکر از پاسخ سوالات
من از سال ۹۴ جک اس ۵ دنده دستی دارم و تا الان ماشین خوبی بوده و اذیت نکرده تا کنون فقط یکبار واشر منیفلود تعویض کردم و امسال که هوا سردتر نسبت به سالهای گذشته است صبح اول وقت که روشن می کنم چند دقیقه اول صدای غیر طبیعی می دهد تا زمانی که ماشین گرم می شود خودم فکر کردم از واشر منیفلود می باشد اما پیش اگزوساز که بردم با توجه به اینکه ماشین گرم بود گفت صدا از واشر نیست و از توربو ماشین است لطفاً راهنمایی فرمایید.
سلام دوست عزیز
بهتر است خودرو را به نمایندگی هم نشان دهید. ممکن است از توربو ماشین باشد یا موتور نقص فنی دیگری داشته باشد که باید از نزدیک بررسی و مشخص شود.
سلام
اگر فقط در زمانی که موتور سرد است این اتفاق میافتد، سعی کنید از روغن 10w30 یا 5w40 استفاده کنید
سلام دوست عزیز،
از توجه شما به انتخاب روغن مناسب برای خودروی جک S5 ممنونم. نکتهای که اشاره کردید، یعنی تغییر روغن موتور با توجه به رفتار موتور در زمان سرد بودن، بسیار مهم و منطقی هست. برای توضیح بیشتر:
چرا موتور در حالت سرد حساستر عمل میکند؟
وقتی موتور سرد است، روغن موتور باید سریعتر جریان پیدا کند تا همه قطعات داخلی موتور بهخوبی روانکاری شوند. اگر روغن خیلی غلیظ باشد، زمان بیشتری طول میکشد تا به نقاط حساس موتور برسد که این موضوع میتواند باعث ساییدگی زودهنگام قطعات شود.
انتخاب روغن مناسب برای این شرایط:
10W-30:
روغنی با ویسکوزیته مناسب برای مناطقی با آبوهوای معتدل که میتواند در شرایط سرد و گرم بهخوبی عمل کند.
5W-40:
این روغن به دلیل خاصیت روانتر بودن در دماهای سرد، گزینهای عالی برای شروع سریع و عملکرد روان موتور در استارتهای سرد است. همچنین برای حفاظت از موتور در دماهای بالا هم عملکرد خوبی دارد.
چند نکته مهم:
اگر این مشکل فقط هنگام سرد بودن موتور پیش میآید و پس از گرم شدن مشکل برطرف میشود، تغییر نوع روغن احتمالاً تأثیر مثبتی خواهد داشت.
چک کردن کیفیت روغن: حتماً از روغن اصلی و معتبر استفاده کنید، چون روغنهای تقلبی میتوانند حتی در مشخصات مناسب هم کارایی لازم را نداشته باشند.
تعویض فیلتر روغن: هنگام تعویض روغن، مطمئن شوید که فیلتر روغن هم تعویض شده باشد، چون فیلتر کثیف میتواند جریان روان روغن را مختل کند.
اگر مشکل حل نشد:
ممکن است دلایل دیگری مثل خرابی در سوپاپها، پمپ روغن یا حتی گرفتگی مجاری روغن در موتور باعث این رفتار شود. بهتر است در این صورت با یک مکانیک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید مشکل از روغن نیست.
امیدوارم این توضیحات کمککننده باشد. اگر سوال یا ابهامی دارید، حتماً بپرسید.
باسلام عرض ادب وتشکرو قدار دانی از پاسخگویی های شما وجواب های بسیار خوب وفنی شما عزیزان در این سایت. وسپاس فراوان. سوال اولم. چگونه عضو این سایت خوب شما بشوم. سوال دوم. S5 اتوماتیک سال1398دارم 15هزار کارکرده. کم کارهستم ماشین ایا امکان چک وبازدید خنک کن گیربگس هست یا نه وچگونه. تقدیر وتشکر مجدد.
سلام دوست عزیز
در مورد سوال، برای همراهی و لطف شما سپاسگزاریم ولی در حال حاضر امکان عضویت در وبسایت وجود ندارد.
در مورد سوال دوم، امکان بازرسی وجود دارد اما توصیه میکنیم برای این کار حتما به نمایندگی مراجعه کنید تا مشکلی ایجاد نشود.
سلام من جک اس ۵ دنده دارم و ماشین خوابیده است. چراغ epc آن روشن شده مشکلش چیه؟؟؟؟؟ لطفا کمک کنید
سلام دوست عزیز
ممکن است به دلیل مشکل در سیستم برق خودرو باشد. بهتر است خودرو را به نمایندگی نشان دهید.
اگثرا به دلیل ایراد در سنسور فشار توبو است و ماشین توان لازم و نداره و سنسور گرون قیمتی هست حدود ۴ تومن ۱۴۰۲
سلام دوست عزیز،
ممنون که این نکته رو مطرح کردید. مشکلات مربوط به سنسور فشار توربو (Boost Pressure Sensor) واقعاً میتونه تأثیر قابلتوجهی بر عملکرد موتور خودروهای توربوشارژ مثل جک S5 داشته باشه. در ادامه دلایل و راهکارهایی که به رفع یا پیشگیری از این مشکل کمک میکنه رو توضیح میدم:
علائم خرابی سنسور فشار توربو:
کاهش قدرت موتور و عملکرد ضعیف در شتابگیری.
روشن شدن چراغ چک موتور.
گاهی اوقات بالا رفتن مصرف سوخت.
نوسان در دور موتور، بهخصوص در سرعتهای بالا یا پایین.
دلایل خرابی سنسور توربو:
آلودگی یا جرم گرفتگی:
سنسور ممکنه بهدلیل رسوبات کربنی یا آلودگی محیطی کثیف بشه و عملکرد دقیق خودش رو از دست بده.
راهکار: سنسور رو بهطور منظم تمیز کنید. مکانیکهای حرفهای میتونن این کار رو انجام بدن.
خرابی سیمکشی یا اتصالات:
گاهی مشکل از سیمکشی یا کانکتورهای سنسور هست، نه خود قطعه.
راهکار: قبل از تعویض سنسور، سیمکشیها رو بررسی کنید.
فرسودگی یا آسیب فیزیکی:
این قطعه به مرور زمان یا بر اثر ضربه ممکنه خراب بشه.
کیفیت پایین سوخت یا روغن:
استفاده از سوخت و روغن نامناسب میتونه باعث آسیبهای جانبی به سیستم توربو بشه.
هزینههای تعویض یا تعمیر:
در مورد قیمت 4 میلیون تومان که اشاره کردید، بله، سنسورهای توربو جزو قطعات حساس و گرانقیمت هستند. با توجه به افزایش قیمت قطعات در سالهای اخیر، این عدد برای جک S5 منطقی بهنظر میرسه. برای کاهش هزینهها:
از قطعات اورجینال و معتبر استفاده کنید تا از آسیبهای بعدی جلوگیری بشه.
از خرید قطعات بیکیفیت یا تقلبی اجتناب کنید.
پیشنهادات پیشگیرانه:
بهصورت دورهای خودرو رو به مکانیک متخصص توربوشارژ نشون بدید.
از سوخت با اکتان مناسب و روغن موتور استاندارد (مثل روغن پیشنهادی در مقاله شما) استفاده کنید.
به عملکرد کلی سیستم توربو، مثل صدای غیرعادی یا کاهش توان، حساس باشید.
اگر این مشکل برای خودرو شما رخ داده، بهتره ابتدا با یک مکانیک حرفهای مشورت کنید تا دقیقاً مشخص بشه ایراد از سنسور هست یا عامل دیگهای مثل خرابی سیستم توربو یا EGR دخیل هست.
امیدوارم این توضیحات کمکتون کنه. اگر باز سوالی داشتید، خوشحال میشم کمک کنم!
سلام ببخشید من جک دنده مدل۹۶ دارم و همیشه اکثر موارد خوابیده فقط هفته ای روشن میکنم و دور کوچک میزنم آیا باید بعد از ۲سال روغنشو عوض کنم
ضمنأ در مورد ضد یخ و روغن گیربکس هم بفرمایید تعویض بشه یا نه ؟و مشخصات فنی روغن گیربکس دندهای و ضد یخ و بفرمایید ممنونم
سلام دوست عزیز
روغن موتور را حتما تعویض کنید زیرا در مورد روغن موتور هم پیمایش و هم مدت زمان موثر هستند. یعنی اگر بعد از ۲ سال پیمایش خیلی کمی هم داشتید، باید روغن را تعویض کنید. در کنار تعویض روغن، فیلتر روغن را هم تعویض کنید.
در مورد روغن گیربکس نیازی به تعویض نیست. این روغن معمولا بعد از ۳ یا ۴ سال تعویض میشود. در نظر داشته باشید که برای جک s5 گیربکس معمولی باید از روغن SAE 75W/90 GL- 4 استفاده کنید.
نکته بعدی درباره خنک کن گیربکس است. حتما این سیستم توسط نمایندگی چک شدا یا ترجیحا عوض کنند. چون احتمال خوردگی بعد 5 سال وجود دارد و اگر سوراخ شود، احتمال دارد خودرو آب روغن قاطی کند و هزینه سنگینی برای گیربکس داشته باشد. پس حتما این مورد را بررسی کنید.
در مورد تعویض آب رادیاتور هم توصیه میشود هر سال تخلیه شده و مجددا شارژ شود. میتوانید از ضد یخ کاسپین استفاده کنید که پایه معدنی و آلی دارد که باید از ضدیخ سبز رنگ (کولانت کاسپین 50/50) برای جک s5 استفاده کنید.
سلام ارادتمندم تشکر فقط نوع روغن موتور ؟
ضمنأ گیربکس دندهای هم خنک کن داره؟وایا با ضدیخ مرتبط است ممنونم توضیح بفرمایید
سلام دوست عزیز
خیر، فقط گیربکس اتومات سیستم خنککن گیربکس دارد. اگر خودروی شما دنده معمولی است، نگران این موضوع نباشید.
برای روغن موتور هم از روغنهای 10w40 با سطح کیفی sm یا sn استفاده کنید.
سلام من جک اس۵ مدل ۹۵ اتومات دارم به تازگی دیشب موقع توقف دیدم از قسمت خروجی اب رادیاتورش که میریزه بیرون مایعی ریخته که شبیه روغنه ولی شل هستش
چکار کنم الان؟
سلام دوست عزیز
احتمال اینکه خودروی شما اصطلاحا آب روغن قاطی کرده باشد بسیار است.
احتمالا خنک کن گیربکس خودروی شما سوراخ شده و روغن گیربکس با آب رادیاتور مخلوط شده است که این مشکل بوجود آمده است.
پیشنهاد می کنیم از جابجایی خودرو در این حالت خودداری نمایید زیرا احتمال افزایش خسارت و صدمات جدی به گیربکس بسیار زیاد است.
بهتر است هرچه سریع تر با امداد کرمان موتور (02142724) تماس بگیرید تا آنها به محل خودروی شما مراجعه کنند و اگر تشخیص آنها همین مورد باشد احتمالا خودروی شما بایستی با خودرو بر به نمایندگی جهت انجام تعمیرات اعزام شود.
باز هم تاکید می کنیم چنانچه خودروی شما آب روغن قاطی کرده باشد و خنک کن گیربکس سوراخ شده باشد، جابجایی و استفاده هر چه بیشتر از خودرو می تواند خسارات احتمالی را افزایش دهد.
همچنین چنانچه خودروی شما تحت گارانتی کرمان موتور باشد و سرویس های دوره ای و ضوابط مندرج در گارانتی را رعایت کرده باشید هزینه های قطعات، تعمیرات و حتی خودروبر هم بر عهده گارانتی خواهد بود.
خودروی جک اس۵ من دقیقا همین مشکل سوراخ شدن رادیاتور گیربکس براش پیش اومد و با وجود گارانتی ، کرمان موتور و نمایندگی تعویض اون رو خارج از گارانتی اعلام کرد و هزبنه سنگینی رقم خورد.
سلام
دوست عزیز
متاسفم از اتفاقی که برای شما پیش آمده.
به همین علت هست که به همه مخاطبان گرامی توصیه میکنیم که هر دو تا سه سال یکبار نسبت به تعویض خنک کن گیربکس اقدام کنند زیرا شرایط ظاهری آن مشخص کننده احتمال خرابی نخواهد بود و ممکن است هزینه و دردسر زیادی تحمیل کند.
سلام درتهران برای جک s5 درزمستان چه درجه روغنی پیشنهاد میشه و اگه ۵ ۳۰نباشه ۵ ۴۰ استفاده بشه مشکل داره یاخیر؟ممنون
سلام دوست عزیز
روغن 5w40 برای تهران بهتر است. روغن 5w30 برای رانندگی در ترافیک تهران خیلی مناسب نیست و احتمالا استارت خودرو را هم اندکی دچار مشکل کند.
با عرض سلام
من ماشین جک اس 5 سال 97 دارم آیا برای تعویض روغن موتور از روغن موتور اینتر پلاس اس ان استفاده کنم اشکالی نداره
سلام دوست عزیز
میتوانید از روغنهای sn پلاس هم استفاده کنید و مشکلی ندارد. البته قبل از خرید حتما از اصل بودن محصول مطمئن شوید.
با سلام
ممنون از سایت خوب لی لی مگ
داشتم پیامها رو میخوندم لازم دونستم از سایت خوبتون تشکر کنم که با صبر و حوصله به تمامی پیامها جواب داده اید حتی برخی از پیامها تکراری بود که باز هم جواب داده شده بود
ممنون و سپاس
سلام دوست عزیز
سپاس از لطف و همراهی شما
درود برشما مهندس ،جک اتومات مدل 97با60000کارکردگرفتم،امروزکه پیش مکانیک برای چک کردن بردم گفتش که ظاهراً موتورداره خوب کارمیکنه،ولی به مقداربخارداره،تاکید کردکه حتما در روشنایی روز بیارتا برسی کنم مشکل داره یانه،راستش خیلی حالم گرفته شد،نظرشماچیه ممنونم از جنابعالی.
سلام دوست عزیز
بهتر است خودرو را به مکانیک نشان دهید و از فنی موتور مطمئن شوید. اگرنقص فنی نداشته باشد، کم کردن روغن به خاطر کیفیت روغن موتور است. البته در نظر داشته باشید که بخار شدن روغن تا حدی طبیعی است. ولی اگر به حدی بود که با باز کردن درپوش بخار بیرون زد، غیرطبیعی است.
سلام جناب . بسیار از توضیحات کانلی که دادید بخصوص جوابهای خوب و کاملی که به سوالات دادید خیلی خیلی ممنون. اتشاالله همواره سلامت و موفق باشید.
سلام دوست عزیز
سپاس از همراهی و لطف شما
سلام رفتم جک بخرم مدل ۹۶ دنده ای درب موتور بازکردم یکم بخار اومد بیرون مکانیک گفت این بخار روغنه آیا موتوروش مشکل داره ممنون ج بدیت
سلام دوست عزیز
خروج بخار روغن تا اندازهای طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اما اگر خیلی زیاد باشد، میتواند نشانهای از نقص فنی موتور یا کیفیت پایین روغن موتور باشد.
سلام .خودرو جک s5 اتومات دارم زمان روشن کردن صدای موتور زیاد تا وقتی گرم میشه صداش میفته روغن تعویض کردم ولی بازم صدا میده مثل صدای فیلر
سلام دوست عزیز
احتمالا یکی از اجزای موتور نقص فنی دارد. خودرو را به نمایندگی نشان دهید تا مشکل تشخیص داده شود.
احتمالا تسمه تایم و متعلقاتش مشکل داره
چون دقیقا این مشکل را داشتم با تعویض تسمه تایم نرمال شد
سلام دوست عزیز
سپاس از اشتراک گذاری تجربیاتتان
سلام. اصلا نگران نباشید فقط لازم است رادیاتور خنک کننده گیربکس را عوض کنید حتما”کارکرد ماشین شما بیش از ۵۰۰۰ میباشد.
سلام دوست عزیز
سپاس از اینکه تجربه خود را به اشتراک گذاشتید.
با سلام.من جک s5دنده دستی مدل ۹۴ دارم.میخواستم ببینم برای تعویض روغن ااز برندهای خارجی مثل آیسین یا لوبرکس یا پروفیکار استفاده کنم یا ایرانی تولید داخل.دوره قبل لوبرکس ریختم .
سلام دوست عزیز
اگر از اصل بودن روغن خارجی مطمئن هستید، میتوانید از آن استفاده کنید و از نظر کیفی هم مناسب است. اما با توجه به افزایش محصولات تقلبی خارجی، پیشنهاد میکنیم از روغنهای داخلی استفاده کنید.
سلام دوست عزیزمن جک اس ۵ دارم سال۹۸خریدم الان حدود۱۶هزارتا باهاش راه رفتم (اردیبهشت ۱۴۰۱)میخام روغن گیربکس را عوض کنم میخام بدونم چند لیتر میگیره و چه روغنی براش بگیرم
گیربکس اتومات ممنون
سلام دوست عزیز
روغن گیربکس جک s5 معمولا هر 60 هزار کیلومتر (3 تا 4 سال) نیاز به تعویض دارد و بهتر است در نمایندگی انجام شود.
حجم روغن هم 6 تا 6.5 لیتر و از مدل پنتوزین Pentosin FFL-2 باشد.
با سلام خدمت دوستان نمایندگی که میری شش لیتر روغن میریزه ولی اینجا نوشته پنج ونیم کسی دلیلش میدونه که چرا نمایندگی بیشتر میریزه
سلام دوست عزیز
موارد ذکر شده در این مطلب براساس دفترچه راهنمای خودرو است. پیشنهاد میکنیم اولا در مورد مقدار روغن و نیم لیتر اختلاف با نمایندگی مشورت کنید. همچنین پیشنهاد میکنیم سطح روغن را بعد از تعویض اندازه بگیرید. اگر روغن بین شاخص حداقل و حداکثر و نزدیک به حداکثر باشد، از این جهت مشکلی وجود ندارد.
سلام دوستان روغن موتور اسپیدی پلاتینیوم روغن خیلی خوبی هست حتما استفاده کنید ای پی آن هم اس ام هست
سلام دوست عزیز
ممنون که تجربه خود را به اشتراک گذاشتید.
سوال ماشین جک s5 دارم اسفد سال ۹۸ روغن ماشین و عوض کردم تو نمایندگی و تا الان یعنی تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۲ کلا هزار کیلومتر نرفتم آیا باید با توجه به گذشت زمان روغن ماشین و عوض کنم در ضمن آیا روغن ماشین G فورس بهتره
سلام دوست عزیز
در مورد تعویض روغن گذشت زمان در کنار پیمایش خودرو مهم است. بنابراین باید روغن موتور را تعویض کنید. در مورد کیفیت محصولات جیفورس هم نظرات مثبت و منفی وجود دارد. با این حال توصیه میکنیم از برندهای نامآشناتر داخلی مثل بهران، پارس یا ایرانول استفاده کنید.
سلام خسته نباشيد
من روغن مگلوب ٤٠ w ١٠ واسه جك اس ٥ ريختم مشكلي نداره روغن موتور هم اول صبح باسيم گيج نگاه كردم رو نقطه اول از پايين بود دو روز هم هست كه روغن رو عوض كردم يعني روغن كم كرده يا نه
سلام دوست عزیز
اگر سطح روغن موتور روی نقطه پایینی و نزدیک به سر میله است، یعنی روی شاخص min قرار دارد و به معنای کم بودن روغن داخل موتور است. در این حالت یا روغن از ابتدا کم ریخته شده یا موتور روغن کم میکند. برای تشخیص قطعی باید مقداری روغن سرریز کنید تا سطح روغن به شاخص max نزدیک شود. بعد از چند روز سطح روغن را اندازه بگیرید تا مشخص شود که موتور روغن کم میکند یا نه.
سلام گیج تشخیص جک همیشه پایین تره نشون میده نه روغن کم ریختی نه روغن سوزی داره من ۵ ساله دارم اوایل میرفتم روغن سرریز میریختم.به نمایندگی گفتم.گفت گیج تشخیص درست نشان.نمیده
سلام دوست عزیز
ممنون از راهنمایی شما
سلام دوست عزیز . من جدیدا یه جک ۹۴ s۵ گرفتم برای تعویض روغن دقیقا چند لیتر بریزم . ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام دوست عزیز
حجم روغن موتور با تعویض فیلتر روغن برابر با ۵.۵ لیتر است.
سلام و عرض ادب.من یه جک s5مدل ۹۴ دنده ای با ۹۰ تا کارکرد خریدم.تو کامنتا فهمیدم که ۱۰ ۴۰ باید ذستفاده کنم.سوالم اینه که چه برندی استفاده کنم.قبلا اترود استفاده شده
سلام دوست عزیز
اگر به روغن اترود اصل دسترسی دارید، از همان استفاده کنید. در غیر اینصورت محصولات برندهای داخلی مثل بهران یا ایرانول را پیشنهاد میکنیم.
سلام و درود استاد روغن سرکان چطور روغنی هست برای جک؟
سلام دوست عزیز،
روغن موتور سرکان یکی از برندهای ایرانی است که کیفیت قابل قبولی برای خودروهای معمولی ارائه میدهد. اما در مورد خودروهای توربوشارژری مثل جک S5، لازم است به چند نکته توجه کنید:
________________________________________
۱. سطح کیفی روغن
جک S5 (بهویژه مدلهای اتوماتیک و توربوشارژ) نیاز به روغنی با سطح کیفی بالا دارد. استاندارد توصیهشده برای این خودرو معمولاً SN یا SP است. اگر روغن سرکان دارای این استاندارد باشد، میتوانید از آن استفاده کنید. حتماً برچسب و مشخصات محصول را بررسی کنید.
________________________________________
۲. گرانروی (ویسکوزیته) مناسب
برای جک S5، گرانروی 5W-40 یا در برخی شرایط 10W-40 توصیه میشود. اطمینان حاصل کنید که روغن سرکان این گرانروی را تأمین میکند.
________________________________________
۳. کیفیت در مقابل توربوشارژ
موتور توربوشارژ نیاز به روغنی دارد که در دمای بالا و فشار زیاد پایداری داشته باشد. روغنهایی که مخصوص توربوشارژ تولید شدهاند، بهتر میتوانند از موتور محافظت کنند. اگر روغن سرکان برای موتورهای توربوشارژ توصیه نشده باشد، بهتر است از برندهای شناختهشدهتری مثل بهران، ایرانول، کاسترول یا توتال استفاده کنید.
________________________________________
۴. تجربه کاربران و نظرات
تجربه برخی کاربران نشان داده که روغن سرکان در خودروهای معمولی عملکرد خوبی دارد، اما برای خودروهایی که فشار موتور بالاست، مانند جک S5، ممکن است عملکرد بهینهای نداشته باشد.
________________________________________
توصیه نهایی
اگر قصد دارید روغن سرکان استفاده کنید:
1. بررسی کنید که سطح کیفی SN یا SP داشته باشد.
2. گرانروی 5W-40 یا 10W-40 را تأمین کند.
3. در صورت تردید، از برندهای معتبرتر و مخصوص موتورهای توربوشارژ استفاده کنید.
در نهایت، اگر مطمئن نیستید، بهتر است با یک مکانیک متخصص یا نمایندگی جک مشورت کنید. روغن موتور مناسب، طول عمر موتور شما را تضمین میکند.
موفق باشید!
باسلام مجدد. من جک اس 5 مدل 95 با کارکرد 67هزار خریدم. اما هنوز تسمه های آن عوض نشده اند. چه زمانی باید آنها را عوض یا چک کنم. سپاس از پاسخگویی تان
سلام دوست عزیز
معمولا تسمهها باید هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض شود. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه میکنیم که حتما با نمایندگی کرمان موتور هم تماس بگیرید.
باسلام و تشکر. من جک اس 5 مدل 95 با کارکرد 67هزار خریدم. فروشنده گفت که روغن موتور و فیلترها رو عوض کنم. اما روغن واسکازین رو خودش عوض کرده. الان من میخوام حدود 2هزار کیلومتر در نواحی مختلف ایران از جمله گرمسیر و سردسیر رفت و آمد کنم. چه روغنی با چه عنوانی و… پیشنهاد میدهید. لطفاً سریع پاسخ دهید. ممنون
سلام دوست عزیز
از روغن موتور 10w40 استفاده کنید، ترجیحا برندهای داخلی مثل بهران یا ایرانول.
سلام و احترام
خودروی جک اس ۵ اتومات خریداری کردم مدل ۹۶، کارکرد ۳۰۰۰
۴سال ماشین تقریبا خوابیده بوده و از گارانتی خارج شده
برای استفاده از ماشین نیاز به تعویض روغن گیربکس و تسمه تایم هست؟!
در ضمن ماشینی که اینقدر خواب بوده و گارانتی نداره ارزش نگه داری داره یا اینکه بفروشمش؟!
سلام دوست عزیز
روغن گیربکس و تسمه تایم معمولا باید هر چند سال یکبار یا بعد از ۶۰ هزار کیلومتر عوض شود. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با نمایندگی مدیران خودرو تماس بگیرید.
تسمه تایم مثل لاستیک ماشین تاریخ تولید و انقضا داره در صورت عدم استفاده بعد از چند سال باید تعویض شود
سلام دوست عزیز
ممنون برای راهنمایی شما
دلخوش استفاده کنید . روغن موتور و گیربوکس و تسمه رو عوض کن و استفاده کن . از نظر فنی بهترین ماشینه . انشاالله اگه هم قصد فروخت داشتی و خواستید اسپرتیج بگیری به من اطلاع بده
سلام دوست عزیز
سپاس از نظر شما
با سلام و وقت بخیر
آیا روغن موتور اکو پلاس 10W40 Sn (روغن اکوپلاس ساخت شرکت شیمی الوند کاسپین هستش) برای S5 اتومات 2000cc مناسبه؟
سلام دوست عزیز
این روغن برای شرایط آب و هوایی گرمسیر مناسب است. اگر در مناطق خیلی سرد هستید، از روغنهای 5w30 استفاده کنید.
سلام روغن موتور ایرانول ریسینگ برای جک اس۵ مناسب ممنون میشم پاسخ بدین
سلام دوست عزیز
روغن ایرانول ریسینگ سطح کیفی sl دارد. بهتر است برای جک اس۵ از روغنهای sm یا sn استفاده کنید.
کم کردن روغن در جک اس۵ مدل ۹۵ عادی است یا خیر
سلام دوست عزیز
اگر در حد 0.2 تا 0.3 در هر هزار کیلومتر کم میکند، مشکل نیست و طبیعی است. اما اگر بیش از این مقدار است، مشکلی وجود دارد. این مشکل ممکن است ناشی از کیفیت پایین روغن یا نقص فنی موتور باشد.
سلام. جکs5 حدود ۱۵۰۰کیلومتر کار کرده سطح روغن در حد Min است ایا روغن اضافه کنم یا نه؟. اگر روغن اضافه کنم چه روغنی اضافه کنم۰. با تشکر
سلام دوست عزیز
اگر خودروی خود را بصورت صفر کیلومتر خریدهاید خودروی شما گارانتی 5 ساله کرمان موتور دارد و چنانچه تشخیص جنابعالی برای کاهش سطح روغن موتور صحیح باشد بایستی مورد را به نمایندگی مربوطه گزارش دهید تا آنها بررسی و رفع ایراد کنند و حتی اگر خودروی شما ایرادی نداشته باشد و فقط روغن آن را تعویض کنند درصورتیکه اینکار را خودتان انجام دهید و یا خارج از شبکه نمایندگیهای مجاز کرمان موتور اقدام به تعویض روغن و هرگونه سرویس یا تعمیراتی کنید درصورتی که شرکت متوجه شود خودروی شما از گارانتی خارج میشود و ضرر خواهید کرد.
همچنین معمولا خودروهای کرمان موتور که صفر کیلومتر هستند بایستی در حدود 2500 کیلومتر اولیه برای انجام سرویسهای اولیه به نمایندگیهای مجاز مراجعه کنند که پیشنهاد میکنیم برای دریافت اطلاعات دقیقتر، شرایط گارانتی را از مرکز ارتباط با مشتریان کرمان موتور به شماره 42724-021 استعلام بفرمایید.
سلام ببخشید من داخل جک اس 5 روغن موتور لیکومولی40*5 ریختم موردی نداره؟؟؟؟؟
سلام دوست عزیز
با توجه به اینکه در فصل سرد هستیم، مشکل جدی ایجاد نمیشود. ولی از تعویض بعدی، روغن را مطابق با پیشنهاد دفترچه راهنما یا نمایندگی انتخاب کنید.
سلام آیا روغن رونیا10W40 snبرای جک s5 مناسب است
سلام دوست عزیز
بله روغن ایرانول رونیا 10w40 برای جک s5 مناسب است.
سلام برا جک اس ۵ سوپر رانا 5w40ریختم موردی نداره که
سلام دوست عزیز
برای جک اس ۵ در تابستان و فصل معتدل از روغن 10w40 و در روزهای خیلی سرد از روغن 5w30 استفاده کنید.
سلام
یه جک دنده ای ۹۴ با کارکرد ۸۰هزار کیلومتر دارم یه ۱۰۰۰کیلومتری میشه روغن و عوض کردم اما دیروز نگاه کردم رنگ روغن سیاه شده بود .تازه این ماشین و خریدم ایا مشکلی نداره
سلام دوست عزیز
سیاه شدن روغن به این معناست که روغن موتور وظیفه خود در موتور را به درستی انجام داده است. پس جای نگرانی نیست.
صدای نامناسب موتور یا افزایش غیرطبیعی مصرف روغن در موتور میتواند نشانهای برای کیفیت پایین روغن باشد. در غیر این صورت جای نگرانی وجود ندارد.
سلام
جک s5 دنده مدل ۹۴ دارم گیربکسش صدا داره از چه روغنی استفاده کنم خوبه
سلام دوست عزیز
با توجه به اعلام دفترچه راهنمای خودرو، برای جک s5 گیربکس معمولی باید از روغن SAE 75W/90 GL- 4 استفاده کنید.
سلام آیا درسته که از کیلومتر 50000 به بالا تعویض روغن هر 10000 کیلومتر انجام بشه (کاسترول مگنتیک 10-40)
سلام دوست عزیز
با توجه به اعلام سازنده در دفترچه راهنما، روغن موتور جک اس۵ باید هر ۵ کیلومتر یا هر ۳ ماه تعویض شود که این رویه بعد از کیلومتر ۵۰ هزار هم ادامه دارد.
سلام
برای الان که تقریبا داره پاییز شروع میشه چه روغنی برای خودرو جک اس 5 مناسب تر است؟! قبلاً از پاسخگویی شما تشکر می کنم
سلام دوست عزیز
در این فصل روغن 10w40 برای جک اس۵ مناسب است.
جک اس۵دنده ای هستش،روغن گیربکسش کم شده ازکجابهش اضافه کنم
آیاازبالای پمپ پایین کلاچ که یک پیچ پایه استیل هست میشه بهش اضافه کرد
سلام دوست عزیز
برای اضافه کردن روغن گیربکس جک s5، ابتدا باید جلوی خودرو را به کمک جک بلند کنید. به زیر خودرو رفته تا به محفظه گیربکس دسترسی داشته باشید. روی گیربکس دو پیچ وجود دارد که یکی مربوط به تخلیه روغن است که در پایین محفظه قرار دارد و دیگری پیچ مربوط به اضافه کردن روغن است که در بالای محفظه قرار دارد. پیچ بالایی را باز کرده و روغن گیربکس را به اندازه لازم اضافه کنید.
ایا روغن موتور بهران برای جک s5 مناسب است نمایندگی بردم گفتند کاسترول تمام شده بهران رانا داریم باتشکر
سلام دوست عزیز
روغن بهران رانا 10w40 هم برای خودرو جک s5 مناسب است.
سلام ببخشید
من یه سوال داشتم
برای خودورو جک اس ۵ دنده ای از چه روغن کاسترولی استفاده کنیم
گارانتیش تموم شده بردیمش پیش مکانیک گفت: بپرسید روغن موتور کاسترول کودومش استفاده میشه چون روغم موتور کاسترول دو مدل داره
سلام دوست عزیز
روغن موتور کاسترول مگناتک 10w40 برای خودروی شما مناسب است.
درود.آیا روغن موتور کاسترول ۱۰ ۴۰. مناسب این فصل جک اس۵هست. ممنون.
سلام دوست عزیز
بله؛ در تابستان بهتر است از روغن 10w40 برای جک s5 استفاده کنید تا موتور عملکرد بهتری داشته باشد.