روغن موتور مناسب MVM 530 و MVM 550 چیست؟ ظرفیت روغن موتور ام وی ام 530 و ام وی ام 550 چقدر است؟ قیمت خرید روغن ام وی ام 550 و ام وی ام 530 چقدر است؟ فیلتر روغن مناسب برای ام وی ام 550 و 530 کدام است؟ برای یافتن پاسخ این پرسشها و همچنین کسب اطلاعات کاربردی درباره بهترین روغن موتور برای ام وی ام 530 و ام وی ام 550، با این مقاله از مجله لیلیمگ همراه شوید.
آشنایی با روغن موتور ام وی ام 530 و 550
ام وی ام 530 و ام وی ام 550 از خودورهای محبوب خانوادهی ام وی ام هستند. پیشتر در مجلهی لیلیمگ در قالب مقالات روغن موتور ام وی ام X22، روغن موتور ام وی ام X33S، روغن موتور مناسب MVM 110 و روغن موتور مناسب MVM 315 ، شما را با بهترین روغن موتور سایر خودروهای خانوادهی ام وی ام آشنا کردیم. در ادامه هم قصد داریم شما را با روغن موتور مناسب ام وی ام 550 و ام وی ام 530 آشنا کنیم. پس با ما همراه شوید. اما پیش از پرداختن به موضوع اصلی، لازم است اطلاعات مختصری درباره مشخصات فنی و موتور این دو خودرو به شما ارایه دهیم:
مشخصات فنی ام وی ام 550 و 530
ام وی ام 530 یا همان چری A5 دومین محصول از کمپانی چینی چری بود که در سال 1389 توسط مدیران خودرو مونتاژ و به بازار ایران وارد. اما تولید این خودروی دندهای در سال 1394 متوقف شد. پس از آن مدیران خودرو عرضهی مدل جایگزین آن به نام ام وی ام 550 را از همان سال آغاز کرد. ام وی ام 550 یا همان چری E5، از نظر ظاهری بزرگتر و زیباتر از ام وی ام 530 بود ولی از موتور یکسانی استفاده میکرد. خودروی ام وی ام 550 در دو تیپ دندهای و اتوماتیک به بازار عرضه شد و سرانجام تولید آن از سال 1397 متوقف شد.
موتور استفاده شده در خودروهای ام وی ام 530 و ام وی ام 550 مدل SQR484F ساخت شرکت چینی ACTECO است. شرکت چری از همین موتور در خودروی چری تیگو 5 نیز استفاده کردهاست. این موتور دارای 4 سیلندر، 16 سوپاپ و حجم تقریبی 2 لیتر (1971 سیسی) است. قدرت این موتور نیز 139 اسببخار است و استاندارد آلایندگی یورو 4 دارد. البته این خودرو با موتورهای 1600 (تیپ SQR481FD) و 1800 سیسی (تیپ SQR481FC) هم تولید شده است که البته در ایران فقط موتور 2000 سیسی آن وجود دارد (منبع). برای کسب اطلاعات بیشتر درباره موتور انواع خودرو ام وی ام 530 و 550 به جدول زیر مراجعه کنید:
تیپ موتور | SQR484F |
نوع موتور | 4 سیلندر خطی، خنک شونده با آب، DOHC، 16 سوپاپ، تزریق چند نقطهای ترتیبی |
قطر دهانه سیلندر (mm) | 83.5 |
کورس پیستون (mm) | 90 |
حجم جابجایی موتور (ml) | 1971 |
نسبت تراکم | 10:1 |
توان خروجی موتور (kw) | 95 |
گشتاور خروجی موتور (N.m) | 180 |
ترتیب احتراق | 1-3-4-2 |
شمع (NGK) | R7DTC |
برای آشنایی بیشتر با خودروی ام وی ام 550 یا چری E5، شما را به دیدن ویدئوی زیر دعوت میکنیم:
روغن موتور مناسب ام وی ام 530 و 550
بهترین برای یافتن روغن موتور مناسب ام وی ام 530 و ام وی ام 550، مراجعه به دفترچهی راهنمای این دو خودرو است. بر همین اساس و بر اساس اعلام سازنده، روغن موتور مناسب ام وی ام 550 و ام وی ام 530 با حجم موتور 2000 سیسی به شرح زیر است:
شاخص روغن موتور | ام وی ام 530 و ام وی ام 550 |
---|---|
سطح کیفیت یا شاخص API روغن موتور | API SN و API SM |
ویسکوزیته روغن موتور با استاندارد SAE | هوای معمولی و تابستان: SAE 10W-40 هوای سرد و زمستان: SAE 5W-40 |
پایه تولید روغن موتور | نیمه سینتتیک یا سینتتیک |
حجم روغن موتور | 4.5 لیتر با تعویض فیلتر روغن |
زمان تعویض روغن موتور | هر 5000 کیلومتر |
توجه: به طور کلی استفاده از روغن موتور 5W-40 برای کاهش مصرف سوخت و بهبود شتاب موتور در خودروهای ام وی ام 530 و 550 مفید است.
توجه: از روغن موتوری که با مشخصات و نیازهای فوق همخوانی ندارد، برای ام وی ام 530 و 550 استفاده نکنید. در غیر این صورت، ممکن است به موتور آسیب وارد شود، که مشمول ضمانت شرکت نمیگردد.
توجه: از افزودنیها یا مواد تصفیهکننده موتور که مورد تایید شرکت مدیران خودرو نمیباشند، در موتور ام وی ام 530 و 550 استفاده نکنید. افزودنیهای مزبور نه تنها ضروری نبوده، بلکه ممکن است تحت شرایطی به موتور آسیب هم برسانند، که مشمول ضمانت نمیگردد.
بهترین برندهای روغن موتور مناسب MVM 550 و MVM 530
تا به اینجا با مشخصات و نحوه تعویض روغن موتور MVM 550 و MVM 530 آشنا شدید. در ادامه بهترین روغن موتور برای ام وی ام 530 و 550 از برندهای مختلف را به شما معرفی میکنیم. با انتخاب گزینهی خرید اینترنتی میتوانید به راحتی از آخرین قیمت این محصولات مطلع شده و در صورت نیاز آن را خریداری کنید.
خرید روغن موتور مناسب MVM 530 و MVM 550
خرید فیلتر روغن ام وی ام 530 و 550
زمان مناسب تعویض روغن موتور ام وی ام 550 و 530
مطابق اعلام سازنده، روغن موتور ام وی ام 530 و 550 باید هر 5000 کیلومتر تعویض شود. البته باید در نظر داشته باشید که مصرف روغن موتور ام وی ام 530 و 550 به عوامل بسیاری بستگی دارد. به طور مثال تحت شرایط کاری سنگین، موتور روغن بیشتری مصرف میکند. همچنین طول عمر روغنهای با شاخص کیفیت SN بیشتر از سایر روغنهاست.
علاوه بر اعداد فوق، توجه کردن به وضعیت چراغ هشدار دهنده سطح روغن، راهی مناسب برای تشخیص زمان تعویض روغن موتور است. با روشن بودن سوییچ موتور، این چراغ شاخص چشمک میزند. در شرایط عادی این چراغ باید بعد از استارت خوردن موتور خاموش شود. چنان چه بعد از استارت خوردن موتور، این چراغ خاموش نشده یا ضمن رانندگی چشمک بزند، بیدرنگ وسیلهی نقلیه را متوقف ساخته، موتور را خاموش کرده و سطح روغن موتور را بازبینی نمایید. در صورت پایین بودن فشار روغن از 0.3 گیج و کمتر بودن فشار موتور از 3000 دور در دقیقه، چراغ شاخص برای اخطار چشمک میزند. در موردی که فشار روغن موتور پایینتر از 0.3 بار و فشار موتور بیشتر از 3000 دور در دقیقه باشد، چراغ شاخص برای اخطار چشمک زده و آژیر اخطار هم زمان به صدا در میآید. اگر پس از بررسی سطح روغن، متوجه شدید که سطح روغن موتور خیلی پایین است، باید بلافاصله آن را پر نمایید. اما چطور؟
برای یادگیری روش صحیح بررسی روغن موتور ام وی ام 530 و 550 و همچنین اضافه کردن روغن، قسمت بعدی را مطالعه بفرمایید.
نحوه تعویض روغن موتور برای ام وی ام 530 و 550
به طور کلی روغن موتور ام وی ام 530 و 550 را باید به صورت منظم (ماهانه) یا قبل از سفرهای طولانی بررسی کنید. قبل از بررسی روغن موتور، خودرو را روشن کرده و آن را روی زمینی مسطح پارک کنید. سپس سوییچ را خاموش کرده و چند دقیقه صبر کنید تا روغن در کارتل روغن ام وی ام 530 پایین بیاید (در صورت پایین بودن دمای محیط یا نرسیدن موتور به دمای کاری، ممکن است به زمان بیشتری صبر کردن نیاز باشد). اکنون میلهی اندازه گیری سطح روغن را بیرون کشیده، با پارچه بدون پرز پاک کرده، و مجددا در جای خودش قرار دهید. بعد دوباره آن را بیرون کشیده و سطح روغن را بخوانید. مادامی که سطح روغن بین علامت حداقل (MIN) و حداکثر (MAX) باشد، اضافه کردن روغن ضروری نیست. در صورتی که سطح روغن روی یا پایین علامت حداقل باشد، فقط آن را با روغن موتوری پر کنید که با مشخصات ذکر شده در قسمت قبل همخوانی داشته باشد.
توجه: برای باز کردن درپوش محفظهی روغن موتور، آن را در جهت عکس حرکت عقربههای ساعت چرخانده و بیرون بکشید. برای بستن نیز درپوش را در جهت عقربههای ساعت بچرخانید تا صدای کلیک که بیانگر بسته شدن آن است، شنیده شود.
توجه: هیچ گاه درپوش محفظهی روغن را در حال کار کردن موتور باز نکنید.
توجه: قوطیهای روغن موتور خالی را نباید مانند زبالههای خانگی دور انداخت. لطفا ظروف مزبور را از طریق موسسات ذیصلاح محلی و مسؤول دفع اینگونه زبالهها منهدم نمایید..
سخن پایانی درباره روغن موتور مناسب ام وی ام 530 و 550
در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره روغن موتور چری 550 و 530 به شما ارایه دهیم. در پایان از شما خواهش میکنیم تا تجربیات ارزشمند خود درباره روغن موتور مناسب ام وی ام 530 و 550 را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید و به این پرسش پاسخ دهید که شما برای خودروی ام وی ام 530 یا 550 خود از کدام برند روغن موتور استفاده میکنید؟
درود
۵۳۰دارم مدل ۹۱ازاول دست خودم بوده ، مدتیست بعضی وقتادورموتوربه نزدیک۲میرهوماشین گاززیادی میخوره نمایندگی که پذیزش نمیکنه ولی بیرون مکانیک های زیادی روش کارکردن ولوازم وقطعاتی هم تعویض شده ولی بازهم تاثیری نداشته . دوستان نظری دارند؟
سلام دوست عزیز،
با توجه به توضیحات شما، به نظر میرسد که مشکل خودرو ممکن است مربوط به چند عامل مختلف باشد. اگر دور موتور به طور غیرطبیعی بالا میرود و گاز زیادی میخورد، این موارد میتوانند دلایل احتمالی باشند:
1. پمپ گاز: ممکن است پمپ گاز یا سیستم تزریق سوخت به درستی کار نکند. گاهی اوقات مشکلاتی در این بخش باعث میشود که موتور بیشتر از حد معمول سوخت مصرف کند.
2. سیستم آیدیل (Idle Control): مشکل در سنسورهای مربوط به کنترل دور آرام موتور میتواند باعث بالا رفتن دور موتور شود.
3. واشر و شمعها: بررسی کنید که شمعها و واشرها سالم و تمیز باشند. خرابی یا کثیفی در این قطعات میتواند باعث عملکرد ضعیف موتور و افزایش مصرف سوخت شود.
4. سنسورها: سنسورهایی مانند سنسور اکسیژن یا سنسور موقعیت دریچه گاز ممکن است به درستی کار نکنند و باعث مشکلات در عملکرد موتور شوند.
اگر مکانیکهای مختلف به خودرو رسیدگی کردهاند ولی مشکل حل نشده، پیشنهاد میکنم که خودرو به یک متخصص سیستم سوخترسانی یا تعمیرکار خبره در این زمینه مراجعه کنید تا به طور دقیقتر علت مشکل شناسایی شود. همچنین، از لوازم و قطعات اصلی و با کیفیت برای تعمیرات استفاده کنید.
امیدوارم که مشکل شما به زودی حل شود. اگر نیاز به مشاوره بیشتر داشتید، من در خدمتتان هستم!
سلام ماشین من عین شرایط شما رو داشت دریچه گاز نو شرکتی خریدم ونصب کردند ماشین به حالت عادی بادور موتور زیر یک بازگشت مدل 91 هستش
سلام دوست عزیز
ممنونم که تجربهتون رو با ما به اشتراک گذاشتید و خوشحالم که مشکل خودروی شما برطرف شده. استفاده از دریچه گاز نو و شرکتی، بهویژه برای ماشینهایی مثل مدل 91 که احتمال استهلاک قطعات زیاده، تصمیم خیلی خوبی بوده. حالا برای کمک به بقیه کاربران که شاید مشکل مشابهی داشته باشن، بیاید به جزئیات بیشتری بپردازیم.
1. نشانههای مشکل در دریچه گاز:
دریچه گاز یکی از قطعات مهم موتور محسوب میشه که وظیفه کنترل میزان هوای ورودی به موتور رو داره. برخی از نشانههایی که ممکنه به خرابی این قطعه مربوط بشه، شامل:
دور موتور ناپایدار: دور موتور بهصورت غیرعادی بالا یا پایین میره.
خاموش شدن ماشین در حالت درجا: وقتی ماشین در حالت توقف یا خلاصه، خاموش میشه.
شتابگیری ضعیف: در هنگام گاز دادن، ماشین به کندی شتاب میگیره.
مصرف سوخت بالا: خرابی دریچه گاز میتونه باعث افزایش مصرف سوخت بشه.
2. چرا دریچه گاز باید تعویض بشه؟
با گذشت زمان، دریچه گاز ممکنه به دلایل زیر خراب بشه:
رسوبگیری: وجود کربن و آلودگیها در دریچه گاز باعث اختلال در عملکردش میشه.
خرابی سنسور موقعیت دریچه گاز (TPS): این سنسور نقش مهمی در تنظیم جریان هوا و سوخت داره.
موتور دریچه گاز: ممکنه موتور داخلی دریچه ضعیف یا خراب شده باشه.
اگر تمیز کردن دریچه گاز با اسپری تمیزکننده هم جواب نده، بهترین راهحل تعویض قطعه با نمونه شرکتی و اصل هست، دقیقاً مثل کاری که شما انجام دادید.
3. نکات مهم بعد از تعویض دریچه گاز:
برای دوستانی که این مشکل رو دارن، این نکات میتونه مفید باشه:
کالیبره کردن دریچه گاز: بعد از تعویض، مطمئن بشید که مکانیک، دریچه گاز رو با دستگاه دیاگ کالیبره میکنه تا عملکردش بهینه بشه.
بررسی سلامت سنسورهای مرتبط: مثل سنسور TPS و سنسور هوای ورودی (MAP یا MAF) که تأثیر مستقیمی روی عملکرد موتور دارن.
استفاده از قطعات اصلی: حتماً از دریچه گاز شرکتی و باکیفیت استفاده کنید تا عمر طولانیتری داشته باشه.
4. سایر پیشنهادات برای بهبود عملکرد موتور:
تعویض فیلتر هوا: مطمئن بشید که فیلتر هوا تمیزه، چون در ورود هوای مناسب به موتور نقش مهمی داره.
چک کردن شمعها: شمعها باید سالم و جرقهزنی خوبی داشته باشن.
تعویض روغن و فیلتر روغن: بهموقع انجام دادن این کار، فشار کمتری به موتور وارد میکنه.
جمعبندی:
تعویض دریچه گاز برای برطرف کردن مشکل دور موتور و بازگشت به حالت عادی، تصمیم خیلی هوشمندانهای بوده. امیدوارم این اطلاعات به دیگر دوستان هم کمک کنه تا در صورت بروز مشکل مشابه، راهحل درستی انتخاب کنن. اگر سوال یا نکته دیگهای بود، با کمال میل در خدمتتون هستم.
سلام
530 بنده قبلا که از روغن الف یا فوکس استفاده میشد حدودا هر 4000-5000 کیلومتر احتیاج به 0.5 لیتر سرریز داشت ولی الان با مصرف روغن ایرانول ریسینگ 10-40 sl روی 2200 کبلومتر 0.5 لیتر کم کرده است و روی 3000 کیلومتر احتباج به 1 لیتر روغن دارد آیا اشکال مربوط به کیفیت بد روغن میباشد یا چیز دیگری؟
متشکرم
سلام دوست عزیز،
با توجه به توضیحاتی که دادید، مصرف روغن موتور میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این حالت، مصرف بیشتر روغن نسبت به گذشته ممکن است مربوط به چند عامل باشد که در زیر توضیح دادهام:
1. کیفیت روغن: روغنهای مختلف ویژگیهای متفاوتی دارند. روغنهایی مانند “ایرانول ریسینگ 10W40 SL” ممکن است از نظر خاصیت روانکاری و محافظتی به خوبی روغنهای قبلی مثل “الف” یا “فوکس” عمل نکنند، به خصوص در شرایط موتورهایی که کمی کهنه شدهاند. این ممکن است باعث کاهش عمر روغن و مصرف بیشتر آن شود. با این حال، باید توجه داشته باشید که فقط کیفیت روغن نمیتواند عامل اصلی باشد.
2. نوع موتور و سن آن: با گذشت زمان و افزایش مسافت طی شده، موتورهای خودرو ممکن است دچار سایش داخلی شوند که باعث میشود روغن سریعتر مصرف شود. این به ویژه در موتورهایی که کیلومتر بالا دارند، رایج است.
3. نشتی روغن: ممکن است نشتیای در قسمتهایی از موتور وجود داشته باشد که با تغییر نوع روغن نمایان شده است. بررسی دقیق موتور برای نشتیها و ترکهای احتمالی میتواند کمککننده باشد.
4. تغییر در رفتار موتور: گاهی اوقات تغییر در رفتار موتور مانند افزایش دمای موتور، خرابی قطعات مرتبط با سیستم روغنکاری، یا حتی استفاده از روغنهای مختلف میتواند باعث مصرف بیشتر روغن شود.
پیشنهاد میکنم که:
• روغن جدیدی را که استفاده میکنید، با توصیههای تولیدکننده خودرو تطبیق دهید.
• از نشتیهای احتمالی موتور بازرسی کنید.
• اگر همچنان مشکل وجود داشت، برای بررسی دقیقتر به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.
امیدوارم که مشکلتان به زودی حل شود و اگر نیاز به مشاوره بیشتری داشتید، خوشحال میشوم کمکتان کنم!
سلام دوستان بهران یه روغن جدید تولید کرده با نام بهران رانا طلایی سطح کیفی SMو 10w40کیفیت فوق العاده خوبی داره و خاطرتون هم جمعه که فیک نیست ، من تو ام وی ام 530 و برای موتور سنگین با دور موتور 16000 دور حتی استفاده کردم عالی بوده و هیچ مشکلی پیش نیومده
سلام دوست عزیز
خیلی ممنونم که تجربهتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. خوشحالم که روغن “بهران رانا طلایی” عملکرد خوبی برای شما داشته و در خودروهای مختلف از جمله MVM 530 و حتی موتورسیکلت با دور موتور بالا امتحانش کردید. این بازخورد ارزشمند واقعاً به بقیه کاربران کمک میکنه انتخاب بهتری داشته باشند.
اجازه بدید درباره روغن “بهران رانا طلایی” و تطبیق اون با خودروها کمی بیشتر توضیح بدم:
سطح کیفی SM چیست؟
سطح کیفی SM یکی از استانداردهای انجمن نفت آمریکا (API) است که برای موتورهای بنزینی طراحی شده. این روغنها:
مقاومت بالایی در برابر اکسیداسیون دارند.
از تشکیل رسوبات در موتور جلوگیری میکنند.
سازگاری بسیار خوبی با قطعات موتور دارند و عمر موتور را افزایش میدهند.
مناسب برای خودروهای مدرنتر (مدلهای حدود 2004 به بعد) هستند.
این سطح کیفی نشاندهنده اینه که بهران رانا طلایی میتونه عملکرد مطمئنی داشته باشه، بهخصوص در شرایط سخت مثل دور موتور بالا که شما اشاره کردید.
ویژگیهای گرانروی 10W-40
عدد 10W (ویسکوزیته در دمای سرد): این عدد نشان میدهد که روغن در دماهای سرد روانی مناسبی دارد و استارت زدن موتور در صبحهای سرد راحتتر خواهد بود.
عدد 40 (ویسکوزیته در دمای گرم): این عدد نشاندهنده پایداری روغن در دماهای بالا است و از سایش قطعات موتور جلوگیری میکند.
آیا استفاده از این روغن برای MVM 530 مناسب است؟
بله، بهران رانا طلایی با توجه به مشخصاتش میتواند گزینه مناسبی برای MVM 530 باشد، اما مهمه که دفترچه راهنمای خودرو بررسی بشه. معمولاً MVM 530 روغنهایی با گرانروی 10W-40 یا 5W-40 و سطح کیفی SM یا بالاتر (SN) توصیه میکند. اگر روغن بهران رانا طلایی با این استانداردها سازگار باشد، میتوانید با اطمینان از آن استفاده کنید.
چند نکته مهم هنگام استفاده از روغن:
تعویض بهموقع روغن:
بهتره روغن رو در بازه کیلومتری یا زمانی که سازنده خودرو پیشنهاد داده تعویض کنید. برای MVM 530 معمولاً هر 5000 تا 7000 کیلومتر (بسته به شرایط رانندگی) زمان مناسبی برای تعویض روغن است.
فیلتر روغن را فراموش نکنید:
همیشه همراه با تعویض روغن، فیلتر روغن هم باید تعویض بشه. این کار به افزایش عمر موتور و بهبود عملکرد روغن کمک میکنه.
شرایط آبوهوایی:
اگر در مناطق گرمسیری یا سردسیر زندگی میکنید، ممکنه نیاز به گرانروی متفاوتی داشته باشید. گرانروی 10W-40 برای بیشتر مناطق ایران مناسب است.
اصالت روغن:
همانطور که اشاره کردید، یکی از نگرانیهای رایج کاربران، تقلبی بودن روغن است. حتماً روغن را از فروشگاههای معتبر یا نمایندگیهای رسمی خریداری کنید و به بستهبندی، پلمپ و کدهای درجشده روی ظرف توجه کنید.
تجربه شما در مورد موتور سیکلت با دور موتور بالا
این نکته که شما روغن “بهران رانا طلایی” رو در موتورسیکلت با دور موتور بالا (16,000 دور در دقیقه) امتحان کردید و عملکرد خوبی داشته، نشاندهنده کیفیت بالای روغنه. این سطح از مقاومت در برابر گرما و اصطکاک معمولاً در روغنهایی با افزودنیهای مناسب دیده میشه.
جمعبندی:
روغن “بهران رانا طلایی” با سطح کیفی SM و گرانروی 10W-40 میتونه گزینهای بسیار خوب و اقتصادی برای خودروهایی مثل MVM 530 باشه، البته به شرطی که طبق دفترچه راهنمای خودرو استفاده بشه. همچنین، تجربه شما نشان میده که این روغن قابلیت استفاده در شرایط خاصتر مثل موتورسیکلتها رو هم داره که نشانهای از کیفیت و تطبیقپذیری اون هست.
اگر باز هم سوالی دارید یا نیاز به اطلاعات بیشتری بود، خوشحال میشیم کمکتون کنیم!
با عرض سلام خدمت بزرگواران .
مشکل من هم مثل اکثر دوستان کم کردن روغن هست و اینکه در پایین دریچه کاز ماشین روغن جمع میشه اونم هنکام تمیز کردن دریچه گاز متوجه شدم آیا این طبیعیه روغن باشه در اون قسمت . البته من روزی 25 کیلوتر ماشین روتوجاده استفاده میکنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
سلام دوست عزیز،
مشکل جمع شدن روغن در قسمت پایین دریچه گاز خودروی شما میتواند ناشی از چند علت باشد که باید دقیق بررسی شوند:
دلایل احتمالی:
بخارات روغن موتور:
سیستم PCV (تهویه مثبت کارتر) وظیفه هدایت بخارات روغن به داخل منیفولد هوا را دارد. اگر این سیستم درست عمل نکند، بخارات روغن میتوانند در دریچه گاز جمع شوند.
مشکلات واشرها:
اگر واشرهای اطراف دریچه گاز یا منیفولد هوا فرسوده یا خراب باشند، ممکن است روغن به آن قسمت نفوذ کند.
فشار مثبت در کارتر:
در صورت وجود مشکل در رینگهای پیستون یا سیستم PCV، فشار اضافی در کارتر میتواند باعث نشت بخارات روغن به منیفولد هوا شود.
کیفیت روغن:
استفاده از روغن نامناسب یا روغنهایی که در دمای بالا تجزیه میشوند، ممکن است باعث افزایش بخارات روغن شود.
راهکارها:
بررسی سیستم PCV:
این سیستم را توسط مکانیک بررسی کنید و در صورت نیاز سوپاپ PCV را تعویض کنید.
واشرها:
واشرهای منیفولد هوا و دریچه گاز را از نظر سلامت بررسی و در صورت لزوم تعویض کنید.
تعویض روغن با کیفیت مناسب:
از روغن موتور با کیفیت و استاندارد مناسب برای خودروی MVM 530 (مثل 10W-40 یا 5W-40 با استاندارد SL یا SM) استفاده کنید.
بررسی موتور:
در صورت ادامه مشکل، رینگهای پیستون و سایر اجزای موتور باید بررسی شوند.
نکته پایانی:
جمع شدن اندکی روغن در دریچه گاز ممکن است طبیعی باشد، اما اگر میزان آن زیاد است یا همراه با کم شدن روغن موتور باشد، نشاندهنده وجود مشکلی در سیستم تهویه یا موتور خودرو است. پیشنهاد میکنم در اولین فرصت خودرو را نزد مکانیک ماهر ببرید تا بررسیهای لازم انجام شود.
موفق باشید!
سلام روغن Tpc maybach برای ام و ام 530 مناسبه؟
سلام دوست عزیز،
روغن TPC Maybach یکی از برندهای معتبر است و اگر مشخصات آن با نیازهای خودروی MVM 530 همخوانی داشته باشد، گزینهای مناسب خواهد بود. اما قبل از استفاده، حتماً به نکات زیر توجه کنید:
مشخصات مناسب روغن موتور برای MVM 530:
ویسکوزیته (غلظت):
برای این خودرو، معمولاً روغن با ویسکوزیته 10W-40 یا 5W-40 پیشنهاد میشود، مگر در شرایط خاص. اگر روغن TPC Maybach این استاندارد را دارد، میتواند مناسب باشد.
استاندارد API:
بهتر است روغنی با سطح API SL یا بالاتر (مثل SM یا SN) انتخاب کنید. این استانداردها نشاندهنده کیفیت و عملکرد بالاتر روغن هستند.
ترکیب روغن:
روغنهای نیمهسنتتیک یا تمام سنتتیک برای عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر موتور توصیه میشوند. بررسی کنید که این روغن از چه نوعی است.
نکاتی که باید مدنظر داشته باشید:
سازگاری با شرایط آبوهوایی:
اگر در مناطق گرم زندگی میکنید، روغنی با ویسکوزیته مناسب برای دمای بالا انتخاب کنید.
کیفیت و اعتبار:
اطمینان حاصل کنید که روغن اصلی و از فروشگاه معتبر خریداری شده باشد. روغنهای تقلبی میتوانند به موتور آسیب برسانند.
دفعات تعویض روغن:
با توجه به کیفیت روغن TPC Maybach، برنامه تعویض روغن را رعایت کنید (معمولاً هر 5000 تا 7000 کیلومتر).
اگر روغن TPC Maybach این ویژگیها را دارد، میتوانید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت، از روغنهایی با مشخصات ذکر شده بهره ببرید. موفق باشید!
سلام
من mvm530دارم
تازگی موتورش تعمیر اساسی شده ولی وقتی دور موتور پایین میاد چراغ روغن روشن میشه باز که بالا میره خاموش میشه …
میخاستم بپرسم اگه روغن 2040بریزم امکان داره مشکل پایین بودن فشار روغن رو درست کنه؟
سلام دوست عزیز،
مشکلی که با چراغ روغن دارید (روشن شدن در دور پایین و خاموش شدن در دور بالا) معمولاً به فشار پایین روغن مربوط میشود و میتواند ناشی از موارد زیر باشد:
علل احتمالی:
ضعیف بودن اویل پمپ:
اگر اویل پمپ به درستی کار نکند، نمیتواند فشار روغن مناسب ایجاد کند، بهخصوص در دورهای پایین.
فیلتر روغن نامناسب یا کثیف:
فیلتر روغن ممکن است جریان روغن را محدود کند و فشار کاهش یابد.
استفاده از روغن نامناسب:
روغن با ویسکوزیته پایین (مثل 10W-30) ممکن است برای موتور شما مناسب نباشد، بهویژه اگر موتور تازه تعمیر شده باشد.
مشکلات مربوط به سنسور یا سیمکشی:
گاهی اوقات مشکل میتواند به دلیل خرابی سنسور فشار روغن یا سیمکشی آن باشد.
آیا روغن 20W-40 مشکل را حل میکند؟
روغن 20W-40 ممکن است کمی فشار روغن را بهبود دهد، زیرا ویسکوزیته بالاتری دارد و در دمای بالا غلیظتر است. اما این راهحل موقتی است و اگر مشکل از اویل پمپ یا دیگر قطعات باشد، این تغییر بهطور کامل مشکل را حل نمیکند.
پیشنهاد:
بررسی اویل پمپ:
اویل پمپ را تست کنید تا مطمئن شوید فشار روغن مناسب تولید میکند. اگر مشکل از آن باشد، باید تعویض شود.
فیلتر روغن:
فیلتر روغن را تعویض کنید و مطمئن شوید از یک فیلتر باکیفیت استفاده میکنید.
سنسور فشار روغن:
سنسور فشار روغن و سیمکشی مرتبط را بررسی کنید تا مطمئن شوید داده اشتباهی ارسال نمیکند.
استفاده از روغن مناسب:
اگر موتور تازه تعمیر شده، بهتر است از روغنهای با استاندارد بالاتر (مثل SM یا SN) با ویسکوزیته مناسب (10W-40 یا 20W-50) استفاده کنید.
اگر پس از این بررسیها مشکل برطرف نشد، به مکانیکی مجرب مراجعه کنید تا موتور بهصورت کامل بازبینی شود. موفق باشید!
سلام ، خسته نباشید … ۵۳۰ دارم پارس پایا ریختم تو ۵۰۰۰ تا ۱/۲ لیتر کم کرده ، نوددرصد رانندگی من جاده ایست ، طبیعیه ؟
سلام دوست عزیز،
مشکل شما که روغن موتور پارس پایا SL ریختید و بعد از 5000 کیلومتر حدود 1.2 لیتر روغن کم کرده، با توجه به رانندگی عمدتاً جادهای، به طور کلی در محدوده طبیعی است. در خودروهای جادهای به دلیل دور موتور بالاتر و زمان طولانی کارکرد، مصرف اندکی روغن امری طبیعی است.
نکاتی که باید بررسی کنید:
نوع روغن موتور:
روغن پارس پایا SL کیفیت مناسبی دارد، اما پیشنهاد میشود از روغن با استاندارد بالاتر (مثل SM یا SN) و ویسکوزیته مناسب (10W-40 یا 5W-40) استفاده کنید. این روغنها برای خودروهای چری 530 توصیهشده و عملکرد بهتری ارائه میدهند.
رانندگی جادهای:
رانندگی مداوم در جاده باعث گرمتر شدن موتور و در نتیجه تبخیر جزئی روغن میشود. اما میزان 1.2 لیتر طی 5000 کیلومتر هنوز طبیعی است.
سلامت موتور:
اگر سابقهی تعمیرات موتور ندارید و چراغ هشدار روغن روشن نمیشود، احتمالاً مشکل خاصی در موتور وجود ندارد.
برای اطمینان، فشار روغن و سلامت سیستم روغنکاری را در تعویض روغن بعدی بررسی کنید.
بررسی درزها و نشت روغن:
هرچند مصرف در این مقدار طبیعی به نظر میرسد، بهتر است موتور خودرو را از نظر نشت روغن، حتی جزئی، بررسی کنید.
پیشنهاد:
روغن موتور با کیفیت بالاتر و ویسکوزیته مناسبتر را انتخاب کنید.
سطح روغن را به طور منظم هر 1000 کیلومتر بررسی کنید و در صورت کاهش، به میزان لازم اضافه کنید.
اگر مصرف روغن به طور غیرطبیعی افزایش پیدا کرد یا صدای غیرعادی از موتور شنیدید، فوراً به مکانیک مراجعه کنید.
موفق باشید!
سلام عرض ادب ۵۳۰ دارم مسافرت بودم روز بعد استارت زدم موتورصدای تق تق یا چق چق میده بعداز یکی دو دقیقه صدا خیلی خیلی کمتر میشه روغنم نو عوض کردم ۳جا نشون دادم ۲جا گفت اویل پمپ عوض بشه یجا گفت فشارش خوبه چراغ روغنتم که روشن نمیشه پس باید از تایپیتا باشه لطفا راهنمایی کنید
سلام دوست عزیز،
مشکلی که توضیح دادید نشاندهنده چند احتمال است که باید بررسی شوند:
تایپیتها (Tapet):
صدای تق تق در هنگام استارت اولیه میتواند ناشی از خشکی یا گرفتگی تایپیتها باشد. تایپیتهای هیدرولیکی برای عملکرد بهینه به فشار روغن مناسب نیاز دارند. اگر پس از روشن شدن موتور و گرم شدن روغن، صدا کمتر میشود، این موضوع تاییدکننده مشکل تایپیتها است.
اویل پمپ:
اگر فشار روغن در زمان استارت پایین باشد، ممکن است اویل پمپ کارایی لازم را نداشته باشد. اما اگر چراغ روغن روشن نمیشود و فشار روغن بعد از روشن شدن موتور طبیعی است، احتمالاً اویل پمپ سالم است.
نوع روغن:
روغن موتور شما باید با استاندارد و ویسکوزیته توصیهشده برای MVM 530 مطابقت داشته باشد. استفاده از روغن نادرست یا کمبود روغن نیز میتواند چنین مشکلاتی ایجاد کند.
سایر عوامل:
ممکن است فیلتر روغن مسدود شده باشد و جریان روغن را محدود کند.
اگر موتور کارکرد بالا دارد، ممکن است قطعات داخلی مانند یاتاقانها یا میللنگ نیاز به بررسی داشته باشند.
پیشنهادها:
از مکانیکی بخواهید فشار روغن را با دستگاه مخصوص در لحظه استارت و در حالت گرم شدن بررسی کند.
در صورت تایید مشکل تایپیت، با روغنکاری مناسب یا تعویض آنها مشکل برطرف میشود.
حتماً از روغن موتور با کیفیت بالا و فیلتر معتبر استفاده کنید.
اگر باز هم صدا باقی ماند، اویل پمپ را تعویض کنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود.
موفق باشید!
با سلام و خسته نباشید ، دفعه آخر ، از روغن موتور پارس پایا پلاس که sl هست برای ماشینم که ۵۳۰ هست استفاده کردم ، و بیشتر مواقع تو جاده رانندگی کردم ، الان بعد از ۵۰۰۰ کیلومتر یک لیتر روغن کم کرده ، یعنی به طور متوسط ۲۰۰ سی سی تو هر هزار کیلومتر …. لطفا من را راهنمائی کنید ، طبیعیه ؟ موتور ماشینم ایراد داره یا اشکال از روغنیه که استفاده کردم یا علتش تو جاده روندنه ؟؟ با سپاس
سلام دوست عزیز،
این که خودروی شما (MVM 530) بعد از 5000 کیلومتر تقریباً یک لیتر روغن کم کرده، قابل بررسی است. نکات زیر را در نظر بگیرید:
طبیعی بودن کاهش روغن:
در خودروهای با کارکرد بالا یا در شرایط رانندگی طولانی (بهویژه در جاده)، مصرف روغن تا 0.5 لیتر در هر 1000 کیلومتر میتواند طبیعی باشد. اما اگر این مقدار بالاتر رود، نیاز به بررسی دقیقتر دارد.
کیفیت روغن:
روغن پارس پایا پلاس (SL) برای خودروی شما قابل قبول است، اما اگر شرایط موتور خاص باشد، روغنهایی با استاندارد بالاتر (مانند SM یا SN) و ویسکوزیته 10W-40 یا 5W-40 میتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.
شرایط رانندگی در جاده:
رانندگی در جاده (بهویژه با سرعت بالا یا دور موتور بالا) باعث افزایش دمای موتور میشود و ممکن است مصرف روغن را افزایش دهد.
مشکلات احتمالی موتور:
اگر موتور شما کارکرد بالا دارد یا سابقه تعمیر داشته، موارد زیر باید بررسی شود:
رینگ پیستونها: ممکن است فرسوده یا معیوب باشند و باعث افزایش مصرف روغن شوند.
سوپاپها و گایدها: نشتی از این بخشها نیز میتواند منجر به کاهش روغن شود.
واشرها و درزگیرها: ممکن است نشتی روغن از بخشهایی مانند کارتل یا واشر سرسیلندر رخ داده باشد.
پیشنهاد عملی:
سطح روغن را مرتب بررسی کنید و به نشانههای ظاهری مانند دود آبی از اگزوز دقت کنید.
یک دوره از روغن با کیفیت بالاتر (مانند روغنهای تمام سنتتیک با استاندارد SN) استفاده کنید و مصرف را بسنجید.
خودرو را به یک مکانیک مجرب نشان دهید تا وضعیت رینگها، سوپاپها و سیستم روغنکاری بررسی شود.
در نهایت، مصرف روغن 200 سیسی در هر 1000 کیلومتر برای خودروی شما ممکن است طبیعی باشد، اما اگر بیش از این مقدار شود یا عملکرد موتور افت کند، حتماً به بررسی دقیقتر نیاز دارید.
موفق باشید!
سلام و وقت بخیر
ام وی ام ۵۳۰ دارم و تازه خریدم ، ۳ بار روغن عوض کردم ، متاسفانه روغن کم میکنه ، با تعویض فیلتر ۵ لیتر روغن لازم داره تا در نقطه ماکسیمم بمونه ، آخرین بار برای سفر روغن عوض کردم که بعد از ۳۰۰۰ کیلومتر ، ۰.۵ لیتر روغن کم کرد ، آخرین روغن جی فورس فول سنتتیک ریختم ، قبلش کاسترول مگنتیک ، کاسترول که خیلی افتضاح بود ، آیا طبیعی هست ، ایرانول ریسینگ آیا گزینه ای خوب هست ؟
سلام دوست عزیز
نیم لیتر کم کردن در ۳ هزار کیلومتر خیلی غیرطبیعی نیست. با استفاده از روغنهای باکیفیت و همچنین رانندگی اصولی با فشار کمتر به موتور میتوان آن را کاهش داد. روغن ایرانول گزینه مناسبی برای این کار است.
سلام خسته نباشید ، ام وی ام ۵۳۰ مدل ۹۰ دارم ، به طور متوسط هر پنج هزار کیلومتر پانصد الی ششصد سی سی روغن کم میکنه ، لازم به ذکره که من نود درصد رانندگیم تو جاده هست ، آیا موتور ماشینم سالمه ؟
سلام دوست عزیز
این میزان مصرف روغن موتور برای خودروی شما طبیعی است و مشکلی ندارد، به ویژه اینکه مرتبا در جاده رانندگی میکنید و این موضوع مصرف روغن را افزایش میدهد. بنابراین دست زدن به موتور و هزینههای اضافی آن را توصیه نمیکنیم. البته میتوانید مصرف را با استفاده از روغنهای باکیفیتتر اندکی کاهش دهید.
سلام ام وی ام ۵۳۰ دارم از روغن موتوری با نام هیوندای استفاده میکنم به نظر شما خوبه آیا؟
سلام دوست عزیز
روغن هیوندای زمانی از محصولات نسبتا خوب بود. در حال حاضر هم اگر محصول اصل باشد، قطعا کیفیت خوبی خواهد داشت.
با سلام دوستان من ام وی ام ۵۵۰ دنده دارم سه چهار ماهه خریدم خریدنی ماشین سالم بردم کارشناسی آوردم روغنشو عوض کردم رفتم مسافرت برگشتم تقریبا ۲۰۰۰ کیلو متر بعداز چندروز موتور ماشین ریپ میزنه بردم پیش برق کار و مکانيک با کلی کار گفت پوپاپ سوزوندی بردم نمایندگی که مکانيک نمایندگی گفت کمپرسورها رو سوپاپ ها رو تست کردم ماشینت مشکل موتوری نداره از برق ماشینه دوباره گذاشتم مونده که درستش کنن. بعدکلا شمع وایر و سوزن سنسور ها رو ایسیو ماشین کلن سرویس کردن موقع تحویل دیدم ماشین درست نشده مکانيک گفت یکی دوبار روغن عوضکنی درست میشه لطفا راهنماییم کنید
سلام دوست عزیز
پس از مشورت با یک تعویض روغنی قابل اعتماد یا نمایندگی، یک روغن موتور با کیفیت انتخاب کنید. اگر پس از مصرف روغن مشکل برطرف نشد، احتمالا نقص فنی موتور به درستی تشخیص داده نشده است.
سلام. مشکل ماشین شما از وایرش هست یک دست وایر ایرانی بگیر بنداز یخورده شتابش کمتر میشه ولی در عوض درست میشه.
سلام دوست عزیز
سپاس از اینکه تجربه و اطلاعات خود را به اشتراک گذاشتید.
با عرض سلام واحترام، اینجانب ماشین ام وی ام ۵۳۰خریدم وروغن موتور پرتکس pERTEKSاستفاده میکنم ،ایا مناسب هست؟ وهرچند وقتی روغن موتور کم میکنه، اندازه گیج روغن باید وسط باشد، یا نوک فلش اخر، ممنونم دوست عزیز
سلام دوست عزیز
برندهای معتبر و قابل اعتمادتری هم در مقایسه با پرتکس در بازار وجود دارد. البته باید عملکرد موتور، صدای آن و میزان کم کردن روغن را زیر نظر داشته باشید. اگر مشکلی وجود ندارد، استفاده از آن مشکلی ندارد.
در مورد کم کردن روغن هم باید بررسی کنید که در هر هزار کیلومتر چه مقدار روغن کم میکند. اگر بیشتر ۰.۲ یا ۰.۳ لیتر در هزار کیلومتر روغن کم میکند، غیرطبیعی است ولی کمتر از آن مشکلی ندارد. همچنین در نظر داشته باشید اندازه گیج روغن پس از تعویض باید نزدیک شاخص حداکثر (خط دورتر از نوک میله) باشد. با گذشت زمان ممکن است سطح روغن کاهش یافته و تا خط وسط هم بیاید.
سلام ام وی ام 530 مدل 89 دارم نه دود آبی داره نه بخار نه روغم ریزی ولی تو هر هزار کیلومتر حدود هشت صد سی سی روغن کم می کنه روغن موتور مصرفی پارس سوپر پایا ده چهل است . مشکل کجاست ؟
سلام دوست عزیز
کیفیت پایین روغن در کنار نقص فنی موتور عامل کم کردن غیرطبیعی روغن است. پیشنهاد میکنیم خودرو را به نمایندگی یا یک مکانیک مجرب نشان دهید تا نقص فنی احتمالی مشخص شود. اگر موتور مشکلی نداشت، روغن موتور را عوض کنید.
سلام وقتتون بخیر
ام وی ام ۵۳۰ مدل ۸۹ دارم، چراغ ایربک روشن شده سه جای متفاوت مراجعه کردم و هر سه مرتبه برای چند ساعت خاموش شده، ولی مجددا روشن شده، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
سلام دوست عزیز
پیشنهاد میکنیم خودرو را به نمایندگیهای مجاز نشان دهید. احتمالا دلیل این مشکل با بررسی کد خطای مرتبط در ecu خودرو قابل شناسایی و رفع کردن است.
سلام اگه مشکل ماشینتون حل شد به من هم بگید چون ماشینه منم زیادی روغن کم می کنه.
سلام دوست عزیز
ممنون که سوالتون رو با ما مطرح کردید. مشکل کم کردن روغن موتور یکی از دغدغههای رایج صاحبان خودرو است و دلایل مختلفی میتونه داشته باشه. برای کمک به شما و سایر کاربران، به بررسی دلایل احتمالی و روشهای حل این مشکل میپردازم.
دلایل اصلی کم کردن روغن موتور
خرابی واشر سرسیلندر:
اگر واشر سرسیلندر خراب باشد، روغن ممکن است به سیستم احتراق یا به مایع خنککننده خودرو نشت کند.
نشانهها: دودی سفید از اگزوز یا کاهش سطح مایع خنککننده.
ساییدگی رینگهای پیستون:
رینگهای پیستون وظیفه حفظ فشار محفظه احتراق و جلوگیری از نشت روغن را دارند. اگر ساییده شوند، روغن به داخل محفظه احتراق نفوذ کرده و مصرف روغن افزایش مییابد.
نشانهها: دود آبی از اگزوز یا کاهش قدرت موتور.
فرسودگی کاسهنمدهای سوپاپ:
اگر کاسهنمدهای سوپاپ فرسوده شوند، روغن ممکن است وارد محفظه احتراق شود.
نشانهها: دود آبی در زمان استارت اولیه یا در هنگام کاهش سرعت.
نشتی روغن از بدنه موتور:
ممکن است روغن از بخشهای مختلف بدنه موتور (مثل کارتل روغن، واشرهای موتور یا شلنگها) نشت کند.
نشانهها: وجود لکههای روغن زیر خودرو یا کاهش سریع سطح روغن.
انتخاب نامناسب روغن موتور:
استفاده از روغن موتوری که با مشخصات فنی خودرو سازگار نیست، میتواند باعث تبخیر سریعتر یا مصرف بیشتر روغن شود.
راهحل: بررسی دفترچه راهنمای خودرو و استفاده از روغن پیشنهادی سازنده.
چگونه مشکل را حل کنیم؟
چک کردن سطح روغن:
ابتدا بهصورت منظم سطح روغن موتور را با میله اندازهگیری بررسی کنید. اگر کم شده بود، روغن را به سطح توصیهشده برسانید.
بررسی نشتی:
خودرو را به تعمیرکار نشان دهید تا نشتیهای احتمالی در سیستم روغن را پیدا کند. بهخصوص اطراف کارتل روغن، واشرها و کاسهنمدها را بررسی کنید.
بررسی سیستم احتراق:
اگر دود آبی یا سفید از اگزوز خارج میشود، احتمالاً مشکل مربوط به رینگهای پیستون یا کاسهنمدهای سوپاپ است که باید توسط مکانیک متخصص بررسی و تعمیر شود.
استفاده از روغن مناسب:
از روغنی استفاده کنید که ویسکوزیته و سطح کیفی آن مطابق با مشخصات خودرو باشد. مثلاً برای خودروی MVM 530، معمولاً روغن با گرانروی 10W-40 و سطح کیفی حداقل SM توصیه میشود.
بررسی سیستم تهویه کارتر (PCV):
اگر سیستم PCV خراب باشد، ممکن است روغن بهطور غیرمعمول وارد محفظه احتراق شود. تعمیر یا تعویض این سیستم میتواند به رفع مشکل کمک کند.
بازدید دورهای:
همیشه برنامه بازدیدهای دورهای خودرو را جدی بگیرید. این بازدیدها به شناسایی و رفع مشکلات قبل از جدی شدن کمک میکند.
پیشنهاد نهایی:
اگر خودرو شما همچنان روغن کم میکند، بهتر است به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید و مشکلات سیستم روغن را بهصورت دقیق بررسی کنید. همچنین، از تعمیرکار بخواهید تا نوع و کیفیت روغنی که استفاده میکنید را بررسی کند.
نتیجهگیری:
مشکل کم کردن روغن موتور قابل حل است، اما نیاز به شناسایی دقیق علت دارد. هر چقدر زودتر اقدام کنید، از آسیبهای بیشتر به موتور جلوگیری میشود. اگر سوال دیگهای داشتید یا نیاز به اطلاعات بیشتری بود، خوشحال میشیم کمکتون کنیم!
سلام این که میگید پارس پایا پلاس خوبه اخه API SL هست مشکلی نداره به نظرتون من دوتا روغن امتحان کردم و بر حسب تجربه میگم دوستان اطلاع داشته باشید گول نخورید مثل من یه تعمیر اساسی بزار روی دستتون من روغن لیکومولی ۱۰۴۰ استفاده میکردم � جایی که میتونستم از جاهای معتبر خریداری میکردم و بعد چه موتور یاتاقان زد دیدم که سر توری اویل پمپ یه عالمه مثل گل جمع شده که بعد پرسیدم گفتند به خاطر جنس روغن و فیک بودن روغن هست من روغن ایرانول ریسینگ هم امتحان کردم خیلی افتضاح بود و دقیق نمیدونم چقدر یادم میاد ولی بعد از یه مدت از تنظیم لیتر روغن معنی مونده بود خیلی کم می کرد حالا تازه تعمیر کردم به من گفتند روغن گرنس طلایی خوبه پارس پایا پلاس هم خوبه میخواستم ببینم این روغن پارس واقعا خوبه که بریزم چون داخل نمایندگی همین روغن با چهارلیتری رنگ قرمز فروخته میشه ولی داخل بازار رنگ جعبه طوسی هست میخواستم ببینم این روغن پارس با اونی که داخل نمایندگی هست فرق داره یا نه یکیه جون دقیق مشخصاتش یکیه فقط رنگ جعبه ها و نوشته هاش فونتش فرق داره
سلام دوست عزیز
روغن پارس پایا پلاس با سطح کیفی sl در حال حاضر در جعبه طوسی در بازار وجود دارد و بازخورد نسبتا خوبی هم داشته است. با این وجود اگر از روغنهای sm یا sn استفاده کنید، مثل بهران 10w40 sm، قطعا برای مراقبت بهتر از موتور خودرو موثر است.
در مورد روغن موتور گرنس طلایی هم پیشنهاد میکنیم بااحتیاط و تحقیق بیشتری عمل کنید زیرا در مقایسه با پارس پایا برند نامآشنایی نیست.
بادرود،روغنی که برایmvm530استفاده میشه،sjباشه یافرقی نداره،مثلا۴۰ sj۱۰یافرقی نداره،باسپاس
سلام دوست عزیز
از روغن با گرید 10w40 و سطح کیفی sm یا sn استفاده کنید. روغنهای sj از نظر کیفی برای موتور خودرو شما مناسب نیستند.
سلام خسته نباشید
من تازه ام وی ام ۵۳۰ گرفتم. موقعه خرید روغنس خیلی خراب بود بعد از تعویض روغن و فیلتر. متوجه شدم موقعه استارت زدن روغن زیادی میریزه ازش چکه میکنه. مشکل از کجا میشه؟ البته پنج لیتر کامل روغن ریختن داخلش با تعویض فیلتر روغن
ممنونم راهنمایی کنید؟
سلام دوست عزیز
سطح روغن را اندازه بگیرید. روغن بیش از اندازه میتواند باعث بروز این مشکل شود. اگر سطح روغن به اندازه بود، خودرو را به یک تعمیرگاه یا نمایندگی ببرید تا نقص مشخص شود.
سلام
روغن 4.5 لیتر در صورت تعویض فیلتر
وگرنه فقط 4 لیتر
سلام دوست عزیز
سپاس از همراهی شما
با سلام
خودرو من ام وی ام ۵۵۰ است
به طورمعمول در نمایندگی روغن موتور شرکت نفت پارس که در بشکه های به رنگ قرمز و با آرم چری وجود دارد استفاده می شود
لطفا راهنمایی کنید که غیر از این روِغن از چه نوع روغنهایی می توان به صورت مطمئن استفاده کرد؟
باتشکر
سلام دوست عزیز
محصولات پارس کیفیت خوبی دارند.
در کنار محصولات ایرانول و بهران هم مناسبند.
سلام دوست عزیز بهترین روغن برای 530.550سوپر بهران پیشتاز هست که بینهایت هست عالیه
سلام دوست عزیز
سپاس از شما که تجربه خود را به اشتراک گذاشتید.
سلام . وقت بخیر
ام وی ام ۵۳۰ از سمت موتور صدای [ ترررررر ] میده
قبلا این صدا وجود نداشت . دقیق نمیتونم نظر بدم که از وقتی روغن موتور رو عوض کردم اینجوری شده . روغن موتور Ultra Performance ۱۰ w۴۰ ریختم الانم دوباره روغن رو عوض کردم و باز همون روغن رو ریختم بازم صدا هست . لطفا راهنماییم کنید.ممنون
سلام دوست عزیز
روغن های پروفیکار معمولا کیفیت خوبی دارند مگر اینکه محصول اصل نباشد. اگر از اصل بودن روغن مطمئن هستید، احتمالا صدا به دلیل نقص فنی دیگری در موتور است. بهتر است خودرو را به نمایندگی نشان دهید.
با سلام
بنده 550دارم اصلا روغن سوزی نداره اما بعد از تعویض روغن بار آخر حدود 1000کیلومتر مونده بود که تعویض انجام بدم برام آلارم میداد بعد برسی سطح روغن دیدیم نشانگر سطح روغن اصلا نشون نداد به تعویض روغن مراجعه کردم گفتن روغن بی کیفیت ریختن این امکان داره؟ یا مشکل از موتور خودرو هستش؟
سلام دوست عزیز
اگر خودرو قبلا روغن کم نمیکرده و مشکل فنی نداشته، به احتمال زیاد استفاده از روغن بیکیفیت باعث این مشکل شده است. روغن را تعویض کرده و وضعیت کمک کردن روغن را تحت نظر داشته باشید.
باسلام ام وی ام 530 دارم دور موتور بالاست و در هنگام توقف پایین نمیاد ممنون میشم راهنماییم کنید
سلام دوست عزیز
ممکن است سیستم ورودی هوا، پدال گاز یا … مشکل داشته باشد. برای تشخیص قطعی و پیدا کردن عیب، خودرو را به نمایندگی نشان دهید.
دوست عزیز ممکنه از استپر موتور باشه
سلام دوست عزیز
برای راهنمایی ارزشمندتان سپاسگزاریم.
دوست خوبم دریچه گاز ام وی ام برقیست و استوپر ندارد. لطفا اطلاعات اشتباه ندهید. استوپر برای دریچه گاز های سیمی است.دریچه گاز برقی از ایسیو فرمان میگیرد و استپر ندارد.
سلام دوست عزیز
سپاس از نظر و همراهی شما
سلام
من ام وی ام 530دارم پاول صبح یا مقداری که خاموش میمونه روشن میکنم تک کار میکنه و بعداز مدتی که حرکت میکنم خوب میشه راهنمایی میکنین مشکل چیه
ممنون میشم
سلام دوست عزیز
این مشکل دلایل مختلفی دارد از جمله مشکل در شمعها، مشکل در سیستم پاشش سوخت، مشکل در سوپاپها و …
براب تشخیص قطعی باید خودرو را به نمایندگی نشان دهید.
دلایل زیادی میتونه داشته باشه. اول خرابی شمع موتور که پس از گرم شدن موتور ممکنه کار کنه. دوم اشکال در استکان تایپیت ها که روغن درست بهش نمیرسه چون فیلر اتومات هست وقتی روغن درست بهش نمیرسه انگار تک کار میکنه این مشکل در موتور های tu5 زیاد دیده میشه و وقتی گرم میشه و روغن رقیق میشه درست میشه. سوم که احتمالش کمتره ترسوندن واشر سرسیلندر که آب وارد سر پیستون میشه و پس از روشن شدن آب داخل محفظه احتراق خالی میشه و درست کار میکنه.بهتره به نمایندگی مراجعه کنید. بعضی اوقات هم ضعف باطری باعث میشه تعدادی از سنسور ها درست پارامتر ندن پس از روشن شدن و کار کردن دینام باطری شارژ میشه و پارامتر ها درست میشن
سلام دوست عزیز
سپاس برای اینکه تجربه و اطلاعات خود را به اشتراک گذاشتید.
سلام وقت بخیر
بنده تازه 530خریدم پیش 5تا مکانیکی بردم همشون گفتند که موتور مشکلی نداره البته یه که م بخار داره
اما هیچ دودی از اگزوز بیرون نمیاد حالا خودم روغن رو عوض کردم ایرانول ریسینگ 600تا با هاش رفتم دیدم که نیم لیتر کم کرده من با فیلتر 5تا ریختم ممنون میشم کمک کنید
سلام دوست عزیز
مصرف روغن خودرو غیرطبیعی است. اگر موتور مشکلی ندارد، روغن را عوض کنید و از برند دیگری استفاده کنید. روغن بهران یا پارس را امتحان کنید.
من خودم همیشه بهران سوپر پیشتاز نیمه سنتتیک 10_40 میریزم و عالبه
سلام دوست عزیز
ممنون که تجربه خود را به اشتراک گذاشتید.
من ام وی ام ۵۳۰دارم بردم تعویض روغن کردم نمیدونم چه روغنی ریخت برام امروز دیدم فیلتر روغن ماشین خود به خود ترکیده مشکل کجاست لطفا راهنماییم کنید
سلام دوست عزیز
ممکن است بیش از اندازه روغن ریخته باشد یا اینکه فیلتر روغن را عوض نکرده باشد. در هر صورت احتمال زیاد مشکل از سمت نمایندگی بوده است.
سلام روغن بهران پیشنتاز مینی سنتتیک ریختم داخل ماشین ( ام وی ام ۵۳۰ ) در حدود دوهزار کیلومتر رانندگی در جاده طبق اندازه گیری از طریق گج روغن حدود ۴۰۰ سی سی روغن کم کرده میخواستم ببینم این طبیعی هست یا موتور ایرادی داره؟
سلام دوست عزیز
خودروی شما ۰.۲ لیتر در هر هزار کیلومتر روغن کم کرده که با توجه به رانندگی در مسیر جادهای غیرطبیعی نیست. پس جای نگرانی وجود ندارد.
سلام روغن کالسترول مگنتیک10w_w40تمام سنتیک برای مصرف mvm550مناسبه یا نه؟؟؟
سلام دوست عزیز
بله میتوانید از این روغن موتور برای امویام ۵۵۰ استفاده کنید. فقط قبل از خرید محصول از اصل بودن آن مطمئن شوید.
سلام روز بخیر
من ام وی ام 530 دارم روغن اکوپلاس ریختم. حدود 2000 تا توی شهر رانندگی کردم روغن کم نمیکرد الان باهاش 1500 تا رانندگی کردم توی جاده روغن یخورده از وسط گیج اومده پایین تر. این عادیه یا روغن بی کیفیته؟ روغن اضافه کنم یا تعویض؟ واسه تعویض میترسم روغن تقلبی بندازن بهم. ایرانول ریسینگ چطوره؟
سلام دوست عزیز
نوع رانندگی در مصرف روغن موثر است. بنابراین کاهش بیشتر روغن در رانندگی جادهای تا حدودی طبیعی است. پیشنهاد میکنیم تا کیلومتر ۵۰۰۰ صبر کرده و تا آن زمان روغن سرریز نمایید. بعد از آن برای تعویض روغن مراجعه کنید. روغن ایرانول ریسینگ هم روغن مناسبی است.
سلام
خسته نباشید
من چندین باربخاطر خطای گیج نلزم به تعویض روغن شدم وقتی ساکشن میکردم ۴/۵تا۵لیتردرست بود چراپس ازتعویض گیج کمی بالاترازmin رانشان میدهدبعد از۵۰۰۰تاکارکرد هم همین رانشان میداد.چون قبلاًگیج تاmax رانشان میداد
خلاصه استانداردش باید ۴/۵ لیتریا۵ لیترباشه؟؟!!
سلام دوست عزیز
حجم روغن خودرو با تعویض فیلتر باید ۴.۵ لیتر باشد. شاید مشکل از گیج اندازه گیری است.
سلام برای اندازه گیری گیج لازم هست ماشین روی مکان مسطح باشه چنین ساعت خاموش باشه اینجوری دقیق مشخص میشه
سلام دوست عزیز
ممنون برای توصیه ارزشمند شما.
سلام من ام وی ام ۵۵۰ دنده ای دارم به من گفتن روغن نفت پارس بریز آیا شما پیشنهاد دیگری دارید ممنون میشم کمکم کنید
سلام دوست عزیز
محصولات پارس بازخورد مناسبی دارند و استفاده از آن را توصیه میکنیم.
سلام ممنون بابت مطالب خوبتون
من ام وی ام ۵۵۰ دارم
به توصیه شما لوبریفینت smگرفتم
ممنون
روغن گیربکس هر چند وقت یکبار باید بررسی بشه؟
یک سوال دیگه که شاید مربوط به این مطلب نباشه اگر اطلاع دارید ممنون میشم راهنماییم کنید
مصرف بنزین داخل شهر برای این خودرو هر صد کیلومتر ۱۵لیتر است آیا طبیعیه در غیر این صورت مشکل از چی میتونه باشه؟
سپاسگزارم
سلام دوست عزیز
روغن گیربکس هر دو سرویس یک مرتبه توسط نمایندگی بررسی میشود.
در مورد مصرف بنزین هم مصرف سوخت خودرو بالاست. معمولا باید زیر ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر باشد. بهتر است در این مورد با نمایندگی مشورت کنید.
سلام م وقت بخیر من ماشین ام وی ام ۵۳۰دارم تو حرکت موتور صدا میده وقتی درجا هست خیلی بیصدا هست میخام روغن شو عوضش کنم یه روغن دیگه بریزم سوپر پیشتاز می ریختم میخوام پارس پایا بریزم خوبه بنظرتون صدای موتور تو حرکت میوفته
سلام دوست عزیز
روغن پارس پایا مناسب است و توصیه میشود.
سلام
ممنونم از راهنمائی مفید شما
من ام وی ام 530 دارم هر بار که روغن تعویض میکنم فیلتر هم عوض میکنم
5 لیتر روغن میریزم ولی اینجا شما گفتید 4ونیم لیتر بریزیم.
سوال دوم
مدل ماشین من 1389 هستش میتونم روغن تمام سنتتیک بریزم
سلام دوست عزیز
حجم روغن موتور امویام 530 با توجه به دفترچه راهنمای خودرو 4.5 لیتر با تعویض فیلتر روغن است. بهتر است پس از تعویض حجم روغن داخل موتور را به کمک گیج اندازهگیری کنید که بیشتر از شاخص حداکثر نباشد. همچنین استفاده از روغن تمام سنتتیک مشکلی ندارد.
روغن مناسب گیربکس ام وی ام۵۵۰ اتومات چیه؟
سلام دوست عزیز
برای ام وی ام 550 اتومات باید از روغن گیربکس اتومات CVT استفاده کنید مثل روغن بهران اتوماتیک CVT.
سلام اقدام به خرید ام وی ام ۵۳۰ کردم موتورش کمی بخار داشت فروشنده ادعا کرد از روغن نامناسب استفاده کرده ایا بعد تعویض روغن موتور بار روغن خوب ایت بخار برطرف میشود
سلام دوست عزیز
استفاده از روغن بی کیفیت ممکن است باعث بروز این مشکل شود. ولی تنها دلیل ایجاد آن نیست و ممکن است موتور مشکل فنی داشته باشد.
توصیه می کنیم روغن را تعویض کرده و از برندهای معتبر و سازگار با موتور ام وی ام 530 استفاده نمایید. اگر مشکل برطرف نشد، باید موتور خودرو بررسی شود.
ام وی ام۵۳۰مدل۹۱ دارم،هر۵۰۰کیلومتریک لیتر روغن کم میکند،تاحالا موترش هم بازنشده.دلیلش چه می باشد.ممنون
سلام دوست عزیز
کاهش غیرطبیعی سطح روغن ممکن است به دلیل استفاده از روغن نامناسب یا اشکال در قطعات موتور باشد. در گام اول توصیه میکنیم از روغن 10w40 از برندهای معتبر استفاده کنید. اگر مشکل حل نشد، حتما خودور را به نمایندگی نشان دهید تا دلیل مشکل مشخص شود.